CFR Infrastructură vrea să execute silit CFR Marfă și CFR Călători: „Nu mai dorim să fim o bancă fără dobândă”

Publicat: 08 10. 2019, 14:20

„CFR Călători are o datorie de 180 de milioane de lei care crește pe măsură ce trece timpul, iar CFR Marfă are o datorie de un miliard de lei. Am făcut notificări, mi-au plătit ceva din urmă, dar îi vor executa silit. Eu le-am înaintat câte un document în care le-am prezentat situația financiară a căii ferate române, că noi de la Infrastructură nu mai dorim să fim o bancă fără dobândă și nu putem să subvenționăm CFR Călători și CFR Marfă, creându-ne un gol. Dacă ei au pierderi i-am rugat să nu le transfere către Infrastructură”, a declarat Axinia.

Acesta a explicat că banii din datoriile celor două companii ar putea fi utilizați pentru optimizarea funcționării căii ferate, pentru servicii de mentenanță și pentru ridicarea restricțiilor de viteză.

„CFR Călători are o datorie de 180 de milioane de lei și este o gaură imensă în bugetul nostru, pentru că acești bani noi i-am planificat încă de la începutul anului când am construit bugetul companiei și mai ales pe partea de fonduri proprii. Aceste fonduri sunt în exclusivitate pentru achiziționarea de materiale și servicii pentru buna funcționare a căii ferate. Mă refer la servicii de mentenanță pentru ridicarea restricțiilor de viteză, cumpărarea de aparate de cale, șine și traverse ca să înlocuim pe cele care sunt rele și reabilitarea unor poduri care nu au fost cuprinse în planul de reabilitare”, a adăugat directorul CFR SA.