CFR vrea sprijin străin pentru stoparea furturilor din rețeaua feroviară. „Dacă americanii și israelienii nu știu despre security și safety, cine știe?”

Publicat: 04 04. 2013, 15:12
Actualizat: 03 07. 2013, 21:48

Directorul general al CFR SA, Dimitrios Sophocleous, va discuta cu reprezentanții ambasadelor SUA și Israelului pentru identificarea unor soluții în vedera stopării furturilor din rețeaua feroviară, care anul trecut au generat pagube de peste 10 milioane de euro.

Șeful companiei care administrează infrastructura ferovia ră a afirmat că există un proiect pentru asigurarea pazei care prevede cheltuieli anuale de 22,5 milioane lei , bani care ar urma să fie suportați din bugetul Ministerului de Interne.

Pe de altă parte, el a adăugat că nu știe cât va dura implementarea acestei proceduri, iar din această cauză trebuie să existe un plan B.

„Eu văd că există o problemă. Nu sunt specialist, oamenii noștri nu sunt specialiști”, a spus el.

Astfel, Sophocleous a contactat ambasadele SUA și Israelului, urmând să aibă în perioada următoare întâlniri cu reprezentanții acestora.

„Dacă americanii și israelienii nu știu despre security și safety, cine știe?”, a adăugat el.

Șeful CFR SA a afirmat că, din informațiile sale, pedepsele pentru furturile de componente feroviar au crescut.

Potrivit sursei citate, în prezent 70% din furturi sunt pe ruta București – Constanța.

În 2011 pe rețeaua feroviară publică au avut loc 4.175 de cazuri de sustrageri, cu o valoare a pagubelor de 32,38 millioane lei, iar în 2012 au existat 3.465 de cazuri, cu o valoare a pagubelor de 46,49 milioane lei (10,4 milioane euro).

Un document oficial prezentat de MEDIAFAX în luna octombrie arăta că CFR nu mai avea rezerve de componente feroviare pentru înlocuirea celor subtilizate de hoți, care au crescut în ultima perioadă și afectează secții precum București – Constanța, iar durata unei călătorii crește, din cauza verificărilor.

În martie anul trecut, Guvernul a interzis firmelor care lucrează cu deșeuri industriale reciclabile să mai cumpere de la persoane fizice metale feroviare, precum șina de cale ferată, argumentând că furturile de materiale afectează grav siguranța circulației trenurilor.

Perioada de interdicție este pentru doi ani și poate fi prelungită ulterior prin hotărâre de guvern.