CNADNR va plăti încă 26 de milioane de euro pentru cei 52 km de autostradă construiți de Bechtel

Publicat: 18 11. 2014, 14:07

Proiectul de finalizare a secțiunii 2B Câmpia Turzii – Gilău din autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea – Borș include activități de proiectare, documentațiile necesare autorizațiilor și avizelor de execuție, lucrări de construcție și remedierea eventualelor defecte apărute în perioada de garanție, potrivit unui anunț publicat de CNADNR.

 

Contractul are o valoare estimată de 76,9 milioane lei, la care s-ar putea adăuga eventuale noi lucrări și servicii similare de 15,3 milioane lei, fără TVA.

Durata acordului, finanțat cu bani de la buget, va fi de 42 de luni de la data atribuirii.
„Secțiunea 2B care face obiectul acestei documentații are o lungime totală de circa 52,5 kilometri și este executată în proporție de aproximativ 97%, conform acordului de tranzacționare și încetare
semnat în mai 2013 între beneficiar și antreprenorul Bechtel”, se arată în caietul de sarcini.

Lucrările vor fi atribuite prin licitație deschisă, pentru prețul cel mai scăzut, iar constructorii interesați pot depune ofertele sau cererile de participare până la 9 ianuarie.

Primii 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania, pe tronsonul 2B Turda-Gilău, au fost inaugurați în decembrie 2009, încă circa 10 kilometri fiind deschiși un an mai târziu.
Pentru cei 52 de kilometri dați în folosință și pentru lucrările începute pe alte secțiuni, Bechel a primit 1,2 miliarde de euro.

Proiectul autostrăzii Brașov-Borș, denumită Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 și început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care ar fi trebuit finalizat până în 2012. Contractul a suferit însă, în decursul timpului, mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român plătind companiei americane 37,2 milioane de euro și datorii de 50 milioane de euro.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, declara la finele lunii iulie că Autostrada Transilvania are „un viitor luminos” și estima că finalizarea construcției ar putea avea loc în anul 2017.

Rus a revizuit drastic targetul avansat de predecesorul său la conducerea instituției, Dan Șova, cu privire la construcția de autostrăzi. Astfel, România ar trebui să construiască 656 kilometri de autostradă și 2.226 kilometri de drumuri expres până în anul 2030, potrivit Master Planului de Transport, în condițiile în care Șova promitea în aprilie 1.800 kilometri noi de autostradă până în anul 2020.

Pentru 2014 CNADNR a programat deschiderea traficului pe 56 de kilometri de autostradă, mai puțin de jumătate față de nivelul din 2013, când au fost finalizați 116 kilometri, urmând ca anul viitor să fie inaugurate două porțiuni, însumând 17 kilometri (o secțiune de tronson pe Arad-Nădlac și șoseaua de legătură între centrul Capitalei și autostrada spre Ploiești).

Lungimea totală a rețelei de autostrăzi din România numără în prezent aproximativ 670 km. La finele săptămânii trecute a fost inaugurat lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăștie, în lungime de 22 de kilometri, acesta fiind singurul tronson finalizat deocamdată în 2014.