Costul birocrației grecești – miliarde de euro pierdute anual. Cum încearcă guvernul de la Atena să scadă cheltuielile administrative

Publicat: 04 12. 2012, 14:14
Actualizat: 21 03. 2019, 02:32

Grecii vor să scadă cu 80% costurile administrative ale birocrației, în baza a două acorduri cu reprezentanții Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), informează Kathimerini.

În prezent, costul birocrației greoaie din Grecia valorează aproximativ 14 miliarde de euro anual, echivalentul a 6,8% din produsul intern brut (PIB), aproape dublu față de media înregistrată la nivelul Uniunii Europene, de 3,5% din PIB. Datele au fost prezentate la finalul unei întrevederi între ministrul elen al Reformei Administrative Antonis Manitakis, ministrul Dezvoltării și al Competitivității Costis Hatzidakis și o echipă de consilieri ai OCDE.

Între guvernul de la Atena și consilierii organizației s-au semnat două acorduri care vor duce la realizarea unei inspecții în 13 sectoare de importanță majoră ale Greciei. În urma inspecțiilor, OCDE va face o serie de recomandări, care ar putea reduce birocrația și, odată cu aceasta, și costurile administrative și legislative din Grecia. În cele din urmă, se speră că va crește și competitivitatea statului elen.

Conform celui de-al doilea acord semnat între greci și OCDE, se are în vedere găsirea unor măsuri care să ducă la creșterea competitivității în Grecia.

Ținta celor două acorduri este, potrivit ministrului grec al Reformei Administrative, reducerea cu 80% a costurilor administrative ale birocrației, cu o scădere de 25% până la finalul anului 2013 și cu economisirea a circa 2,4% din PIB până în anul 2025.

Prima etapă a acestui program se va finaliza până la finalul lunii aprilie a anului viitor, iar cea de-a doua, până în luna septembrie.