Cu cât au crescut afacerile eMAG.ro anul trecut

Publicat: 22 05. 2013, 12:17
Actualizat: 01 02. 2019, 10:40

Magazinul online eMAG.ro a avut anul trecut o cifrã de afaceri de 165 milioane euro, în creștere cu 13,8% față de 2011, a declarat Iulian Stanciu, directorul general al Dante International, compania care gestionează site-ul, informează Mediafax.

La nivelul anului 2011, afacerile eMAG.ro au crescut cu 42%, la 145 milioane de euro.

Am crescut de trei ori mai repede decât piața, a spus Stanciu.

„Anul trecut piața electroIT a fost în creștere, dar sub așteptări. Ne așteptam la o creștere de 10%, dar piața a avansat doar cu 4% la 1,2 mld. euro”, a declarat șeful eMag.

El a precizat că în acest an compania mizează pe o piață electroIT (electronice, electrocasnice, produse IT, telefoane) de 1,3 mld. euro.

„2012 a fost cel mai bun pentru Dante International, am acumulat experiență și am atras un partener puternic, grupul sud-african Naspers. De asemenea, am extins gama de produse disponibile pe emag.ro și ne-am extins în Bulgaria, experiență pe care o vom replica și în alte țări din zonă”, a afirmat Stanciu într-o conferință.

El a adăugat că intrarea Naspers în acționariatul Dante Internațional va aduce stabilitate și va permite companiei să își facă planuri și să investească pe termen lung

„În 2012, investitițiile noastre au totalizat 5,5 milioane de euro, respectiv 3,3% din cifra de afaceri. Din totalul investitițiilor, 3 milioane de euro am alocat pentru infrastructura IT&C a companiei, iar două milioane de euro în logistică”, a spus Stanciu.

La finele lunii iulie 2012, Naspers a anunțat că a preluat 70% din acțiunile Dante International. Valoarea tranzacției nu a fost dată publicității.

„Avem profit net pozitiv pe 2012, iar profitul operațional a fost de 2% din cifra de afaceri. Dar nu avem absolut deloc ca obiectiv profitul – vrem ca rezultatul să fie pozitiv, dar nu avem ca obiectiv profitul acum, ar fi o greșeală strategică să exploatăm la maxim, să ne propunem să facem profit anul acesta când vom ajunge să zicem la afaceri de  200 de milioane de euro, în loc să investim în expansiune”., a mai spus Stanciu.

Anul trecut, piața locală electroIT a crescut cu 4,5%, la 1,25 miliarde de euro.

„Piața de profil va continua să crească și în anii următori, dar nu într-un ritm alert”, a afirmat Stanciu.

Potrivit datelor Dante International, piața eletroIT va crește cu 4%, la 1,3 miliarde de euro în acest an, iar în 2014 la 1,4 miliarde de euro.

Stanciu a afirmat că, pentru acest an, afacerile eMAG.ro se vor apropia de 200 milioane de euro, iar peste cinci ani la un miliard de euro.

„Creșterea eMAG.ro va fi susținută din extinderea gamei de produse din ofertă, cum ar fi fashion, cosmetice, anvelope și piese auto și FMGC. De asemenea, extinderea eMAG.ro în alte țări din zonă va aduce un plus la creșterea volumului de afaceri”, a spus șeful companiei.

El a adăugat că Dante International a încheiat anul 2012 „pe plus”, profitul operațional situându-se la 2% din cifra de afaceri.

Dante International a bugetat pentru acest an investiții de circa șase milioane de euro, fonduri care vor susține extinderea numărului de magazine de prezentare și pregătirea salariaților.

„Peste circa doi ani vom deschide, în jurul Capitalei, cel mai mare depozit al eMAG.ro, care va avea o suprafață de aproape 100.000 de metri pătrați, de zece ori mai mare decât a celui actual”, a spus reprezentantul Dante.

Datele companiei arată că eMAG.ro a vândut, în 2012, câte un produs la fiecare 10 secunde, cea mai mare comandă, de 33.000 de euro, fiind realizată de o persoană fizică.

Cel mai scump produs comandat a fost o imprimantă de format mare (plotter) de 18.000 euro.

„Cea mai dificilă comandă de livrat a fost o combină și un televizor în localitatea Mila 23, iar cea mai îndepărtată comandă, către Beba Veche, la 662 kilometri”, a spus Stanciu.

Fii la curent cu știrile economice ale momentului. Abonează-te la pagina de Facebook Gândul Financiar.

Lansat în 2001 ca un magazin online de sisteme de calcul și produse de birotică, eMAG este unul dintre cele mai mari magazine online de pe piața românească.

Magazinul online este deținut de Dante International, al cărei acționar principal este Dante Adnew Retail – 80,67%, MIH Allegro BV (Olanda) – 10,91% și Radu Apostolescu – 8,42%.

La rândul ei, Dante Adnew Retail SA este controlată de MIH Allegro BV (Olanda) – 73,2% și Iulian Stanciu – 26,7%.