Cum a reușit o tânără româncă să dezvolte un business profitabil în plină criză: „Domeniul nu a fost atât de lovit sau de afectat precum altele”

Publicat: 21 11. 2017, 08:18

Pe vremea când designerii „păreau inabordabili, inaccesibili” și puteau fi găsiți doar în showroomuri, online, la televizor sau pe catwalk, Laurei Călin, fondatoarea V for Vintage, i-a venit ideea acestei afaceri. „Am vrut să creăm o apropiere, să-i împrietenim cu posibilii clienți. Așa am pus bazele unui spațiu prietenos în care pe parcursul a două zile publicul să îi poată cunoaște personal pe designeri, nu neapărat să le vadă colecțiile, pe care le putea vedea online sau în alte locuri”, explică Laura Călin.

Pe de altă parte, povestește ea, a luat în calcul și nevoia designerilor de a deveni cunoscuți. Practic, proiectul a fost un răspuns la o nevoie existentă pe piață, consideră fondatoarea. Primul eveniment a avut loc în urmă cu nouă ani, iar antreprenoarea a investit circa 5.000 de euro. Nu știa pe atunci dacă va fi o singură ediție sau o va repeta, dar a avut rezultate mai bune decât se aștepta; în anul care a urmat a organizat două ediții – toamna și primăvara, ritm pe care l-a păstrat. Mai nou, organizează și ediția de Crăciun. La început se înscriau la târg circa 50 de designeri, însă numărul lor a ajuns în prezent la 100; ei plătesc o taxă de participare de 350 de euro pentru un stand.

Totuși, nu poate participa chiar oricine, iar selecția se face în funcție de anumite punctaje stabilite de un juriu specializat pe baza aplicațiilor trimise de designeri. Mai întâi V for Vintage stabilește o temă pentru ediția respectivă; spre exemplu, pentru ediția ce a avut loc în al doilea weekend din noiembrie tema aleasă este „Venus and the boy”, cu trimitere la ideea de unisex, de fluidizare a genurilor. Ulterior, designerii creează o colecție capsulă, de zece piese, cu care se înscriu la târg pe baza unui formular, ce ajunge la juriu. Dacă aplicația respectivă trece de un anumit punctaj, designerul este admis la târg. O mare parte dintre cei care vin pentru prima dată se întorc la edițiile următoare, iar alții s-au consacrat de-a lungul timpului și au ajuns nume cunoscute în domeniu, precum Andreea Bădală, fondatoarea Murmur, care s-a aflat și în juriu la cea mai recentă ediție.

CITEȘTE CONTINUAREA PE BUSINESS MAGAZIN