Discovery a finalizat preluarea pachetului majoritar al Eurosport International

Publicat: 02 06. 2014, 14:18
Actualizat: 01 02. 2019, 18:27

Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, Discovery și-a mărit participația în cadrul Eurosport de la 20% la 51%, devenind astfel acționar majoritar, ca parte a unui parteneriat strategic cu TF1 Group, care a început în decembrie 2012.

Discovery a fost una dintre primele companii media din SUA care a început, în 1989, distribuirea televiziunilor sale în Europa, investind timp de 25 de ani în dezvoltarea rețelei la nivel internațional. Adăugând în portofoliu cele șase noi televiziuni (Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD, Eurosport Asia-Pacific și Eurosportnews), Discovery Communications operează în prezent peste 210 canale, ajungând în total la 2,7 miliarde de abonați la nivel mondial.

„Astăzi este o zi extraordinară pentru Discovery Communications, ca lider mondial pe segmentul canalelor TV cu plată. Preluarea Eurosport va contribui în mod strategic la creșterea cotei noastre de piață, consolidând relațiile cu clienții de publicitate și cu partenerii de distribuție și oferind conținut «must-have» telespectatorilor din întreaga lume. Combinând programele Eurosport atât de apreciate, puterea brandului Discovery la nivel mondial și expertiza la nivel local, vom continua să fructificăm potențialul pieței de televiziune cu plată la nivel internațional, generând profit pe termen lung pentru acționarii noștri”, a declarat David Zaslav, președinte și Chief Executive Officer (CEO) al Discovery Communications.

Discovery Communications a anunțat că intenționează să ia decizii strategice pe termen lung și să facă investiții specifice pentru a consolida și extinde oferta de programe și servicii Eurosport, crescând astfel audiența și acoperirea Eurosport. Ca parte a acestui efort, Discovery va colabora cu managementul și angajații Eurosport în vederea dezvoltării unui plan de afaceri pe termen lung, care să optimizeze canalele Eurosport, care acum fac parte din rețeaua globală de canale Discovery.

„Împreună, Discovery și Eurosport sunt, fără îndoială, mai puternice. Discovery a construit cea mai de succes afacere internațională de televiziune cu plată și suntem încântați să folosim această experiență pentru a consolida în continuare programele și platformele Eurosport. Dorim să mulțumim TF1 Group pentru felul în care au condus Eurosport International și pentru că ne-au oferit ocazia de a extinde parteneriatul nostru”, a declarat Jean-Briac Perrette, președintele Discovery Networks International.

„Eurosport este pregătit pentru o nouă etapă de dezvoltare, iar Discovery reprezintă partenerul ideal pentru a transforma această viziune în realitate. Discovery are un istoric solid în investiții strategice pe termen lung, din care vor avea de câștigat atât clienții de publicitate și partenerii de distribuție, cât și publicul din întreaga lume”, a declarat, la rândul său, Nonce Paolini, președinte și CEO al TF1.

Prețul final pentru Eurosport International a fost determinat având la bază o evaluare a grupului Eurosport de 902 milioane de euro (aproximativ 1,2 miliarde de dolari americani), rezultată din evaluarea inițială, care a fost ajustată pentru a reflecta preluarea controlului asupra companiei. Din această evaluare a grupului a fost dedusă valoarea Eurosport France (85 milioane de euro, aproximativ 115 milioane de dolari).

TF1 estimează că își va păstra pachetul de 80% din acțiunile Eurosport France, cel puțin până la data de 1 ianuarie 2015.

De asemenea, încheierea acestei tranzacții nu influențează celelalte două elemente ale contractului inițial, referitoare la faptul că Discovery a dobândit 20% din acțiunile televiziunilor TV Breizh, Histoire, Ushuaia TV și Stylía, respectiv la acordul de producție cu TF1 Group.

TF1 își va menține capacitatea de a formula propria opțiune de vânzare în privința pachetului de acțiuni rămas, adică 49% din Eurosport International, ceea ce ar putea crește pachetul deținut de Discovery la 100%.

Anunțul Discovery Communications vine la mai puțin de o lună de la momentul în care Comisia Europeană a aprobat achiziționarea grupului francez Eurosport de compania americană Discovery, hotărând că această tranzacție nu pune probleme din punctul de vedere al legislației europene privind autorizarea concentrărilor economice, după cum a relatat agenția MEDIAFAX în 11 aprilie.

Pe de altă parte, Discovery Communications a anunțat în luna ianuarie că a ajuns la o înțelegere cu compania media franceză TF1 și își va crește participația la Eurosport de la 20% la 51%, preluând astfel controlul în grupul paneuropean de media sportiv, după cum informa la momentul respectiv hollywoodreporter.com.

Potrivit comunicatului, Discovery Communications este compania Pay-TV (televiziune cu plată, n.r.) numărul 1 în lume, ajungând în casele a peste 2,7 miliarde de abonați, din peste 220 de țări. Discovery îi îndeamnã pe oameni să exploreze lumea în care trăiesc și să-și urmeze curiozitatea, atât prin intermediul celor peste 210 de rețele globale, în frunte cu Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Investigation Discovery, Discovery Science și OWN: Oprah Winfrey Netwok.

De asemenea, Discovery controlează Eurosport International, cel mai mare grup media de sport, ce include șase televiziuni Pay-TV disponibile în Europa și Asia. În același timp, Discovery este un furnizor important de produse și servicii educaționale în școli, incluzând un portofoliu de manuale disponibile în format digital și un lider în servicii digitale cu un portofolio online divers, ce include Discovery Digital Networks.

Pe de altă parte, în 2014, Eurosport sărbătorește 25 de ani de transmisii sportive live și inovații digitale. Grupul Eurosport este cel mai mare grup media de sport din Europa. Eurosport, principala televiziune la nivel pan-european, difuzează programe în 20 de limbi, ajungând la 135 de milioane de abonați din 54 de țări.

Eurosport HD este varianta în format high definition a Eurosport. Eurosport 2 ajunge la 72 de milioane de gospodării din 51 de țări, programele sale fiind traduse în 18 limbi. Eurosport 2 HD a fost lansat în august 2009. Eurosport Asia-Pacific ajunge în 16 țări din regiune și a lansat și un canal HD, în septembrie 2011.

Eurosportnews este canalul de știri sportive distribuit în întreaga lume. Eurosport.com, cea mai importanta platformă multimedia de sport din Europa, înregistrează 23 de milioane de utilizatori unici pe lună (comScore), pe o rețea internațională de website-uri pe teme sportive, traduse în 11 limbi, inclusiv pe site-uri care funcționează sub brandul Yahoo! în Germania, Spania, Italia și Marea Britanie. Aplicațiile mobile gratuite Eurosport.com sunt disponibile în 10 limbi. Eurosport Player, serviciul TV online al Eurosport, oferă programe sportive live și on-demand pentru utilizatorii din 53 de țări, iar aplicația Player este disponibilă pentru mobil, tabletă și TV conectat la internet în 40 de țări. Eurosport Events este o divizie a grupului specializată în managementul și promovarea evenimentelor sportive internaționale.