Două milioane de clienți din Marea Britanie vor fi despăgubiți de bănci, după ce au cumpărat produse de asigurări de care nu aveau nevoie

Publicat: 27 01. 2015, 19:24

Măsura a fost aprobată de FCA (Financial Conduct Authority) și se referă la 11 bănci și emitenți de carduri de credit. Clienții afectați de cumpărarea polițelor de asigurare vor putea să trimită o scrisoare în intervalul aprilie – mai, în care pot vota pentru alegerea unei scheme de despăgubire, informează BBC.

Problema vizează polițele emise de o companie denumită Affinion, vândute de bănci și emitenții de carduri de credit. Polițele au fost vândute sub nume precum Card Protection, Sentinel, Sentinel Gold, Sentinel Protection, Sentinel Excel și Safe and Secure Plus. FCA a explicat că asigurările vizau situațiile în care cardurile erau furate, pierdute sau folosite în mod fraudulos. „A fost o măsură inutilă, deoarece emitentul este responsabil pentru orice tranzacție, după ce clientul anunță pierderea sau furtul cardului. Înainte de raportarea pierderii sau furtului, clienții sunt responsabili pentru tranzacțiile neautorizate în circumstanțe limitate”, explică FCA.

„Emitentul de carduri sau banca acoperă orice sumă, după prima tranzacție de 50 de lire sterline, dacă tranzacțiile s-au desfășurat înainte ca acel card să fie declarat furat”, precizează FCA. Potrivit autorității financiare, unii clienți vor primi despăgubiri de peste 300 lire sterline fiecare. Cele 11 bănci și emitenți de carduri sunt AIB Group (Marea Britanie), Barclays Bank, Capital One (Europa), Clydesdale Bank, HSBC Bank, Lloyds Bank, Northern Bank Limited trading (Danske Bank), Santander UK, Tesco Personal Finance, The Co-operative Bank și The Royal Bank of Scotland. FCA a menționat însă că despăgubirile nu vor fi valabile în cazul clienților care au beneficiat de asigurare ca parte integrantă a unui cont bancar.