Explicația pentru care o treime din toate hipermarketurile din București sunt în același sector

Publicat: 15 02. 2016, 10:03

Bucureștiul a atras în ultimii 15 ani investiții de circa 350-450 de mi­l. euro în deschiderea a 33 de hiper­mar­ke­turi sub patru bran­duri, res­pectiv Kaufland, Auchan, Cora și Car­refour. Alte trei magazine pe su­pra­față mare sunt în prezent în construcție.

Din totalul celor 33 de magazine exis­tente pe acest format, o treime sunt deschise în sectorul 6 al Capi­ta­lei, care găzduiește cartierele dor­mi­tor Militari, Crângași și Drumul Tabe­rei. De altfel, aici a fost deschis și pri­­mul hipermarkert din România, de către Carrefour în 2001.

„În sectorul 6 retailerii s-au în­ghe­suit pentru că au existat mai multe plat­­­forme industriale disponibile, iar te­­renurile au fost mai ieftine decât în sec­­torul unu. Mai mult, în zonă sunt trei cartiere dormitor im­por­tante, res­pec­tiv Militari, Drumul Ta­­berei și Crân­gași, iar infrastructura și nivelul de trai sunt mai bune decât în sectorul cinci”, a explicat pentru Zf.ro Daniel Mo­ca­­nu, di­rec­to­rul general și acțio­na­rul Daas, unul dintre cei mai importanți fur­­ni­zori de echipamente pentru re­tail și HoReCa.

La polul opus se află sectoarele 1 (con­siderat a fi „casa” românilor cu ve­nituri peste medie) și 5 (unul dintre cele mai sărace, cuprinzând cartiere pre­­cum Ferentari sau Rahova), cu trei magazine fiecare. Kaufland va des­­chide însă un magazin în cartierul Fe­­ren­tari, urmând a duce numărul de hiper­­marketuri din sectorul 5 la patru.

„Zona de nord-vest (sectorul 1) se dezvoltă din toate punctele de vedere și va atrage și magazine de tip hiper­market. Este deja o destinație pentru pro­iecte rezidențiale, iar infrastrucura „me­troul – se dezvoltă, astfel că vor veni și proiectele de retail”, mai spune Oana Iliescu.