Kingfisher renunță la preluarea Mr Bricolage

Publicat: 30 03. 2015, 12:40

În 23 iulie 2014, Kingfisher a încheiat un acord angajant cu acționarii principali ai Mr Bricolage pentru preluarea titlurilor deținute de aceștia, cu condiția acceptului autorităților anti-trust. Acordul prevedea că înțelegerea va fi anulată dacă acceptul autorităților de reglementare nu va fi obținut până la 31 martie 2015, dar era posibilă o prelungire a acestui termen, se arată într-un comunicat al Kingfisher.

Retailerul britanic menționează însă un comunicat din 27 martie 2015 al ANPF, o organizație controlată de francizați ai Mr Bricolage care dețin 41,9% din acțiunile companiei franceze, în care aceștia comunică decizia de a refuza orice prelungire a termenului de 31 martie 2015.

„În aceste condiții, în pofida eforturilor Kingfisher de a finaliza tranzacția și în urma pozițiilor exprimate de ANPF și Mr Bricolage, nu poate fi obținut acordul autorităților anti-trust până la 31 marite 2015, iar acordul din iulie 2014 va cădea”, se arată în comunicatul Kingfishe, care precizează că retailerul britanic va analiza toate opțiunile aflate la dispoziția sa.

Kingfisher, care în 2013 a preluat magazinele Bricostore din România, a anunțat în aprilie 2014 că înaintat o ofertă de 275 de milioane de euro pentru Mr Bricolage, cu trei magazine pe piața românească, anticipând atunci încheierea tranzacției până la finele anului financiar 2014-2015.

Kingfisher, cel mai mare retailer de bricolaj din Europa, viza preluarea participației de 41,9% deținută de ANPF și pachetului de 26,2% al familiei Tabur, la un preț de 15 euro pe acțiune.

Ulterior, Kingifhser urma să lanseze o ofertă către acționarii minoritari la același preț.

În urma preluării, rețeaua de francizori și afiliați ai Mr Bricolage ar fi urmat să fie menținută, iar membrii acesteia ar fi primit oferte în condiții îmbunătățite.

Compania Kingfisher este prezentă pe piața franceză prin Castorama și Brico Depot.

În România, Kingfisher a înregistrat vânzări în valoare de 68 milioane de lire sterline (84,3 milioane euro) în primele nouă luni ale anului fiscal 2014/2015, perioada februarie-octombrie, pierderile situându-se la 9 milioane de lire sterline (11,16 milioane euro). Aceste pierderi includ costurile legate de accelerarea procesului de modificare a magazinelor din România în formatul Brico Depot, acțiune anunțată anterior, potrivit Kingfisher.

Primele două magazine în noul format au fost inaugurate în martie 2014, iar grupul a anunțat atunci că va accelera procesul pentru celelalte 13 magazine. La 1 noiembrie 2014, grupul britanic deținea 15 magazine în România, cu 1.167 de angajați.

Grupul britanic concurează pe piața românească cu retaileri precum Ambient, bauMax, Dedeman, Hornbach, Mr. Bricolage, OBI, Praktiker și Leroy Merlin.

Grupul britanic a anunțat în aprilie 2013 că a preluat de la compania franceză de retail Group Bresson, deținută de familia Bresson, cele 15 magazine Bricostore din România, cu vânzări de 131 milioane de euro în 2012.

Potrivit datelor publicate ulterior în raportările grupului, Kingfisher a plătit aproximativ 75 milioane euro pentru magazinele Bricostore din România. Magazinele Bricostore vor fi transformate în formatul Brico Depot. Grupul a informat, de asemenea, că ia în calcul posibilitatea creșterii afacerii pe termen lung la circa 50 de magazine.

Kingfisher este cel mai mare retailer european de produse pentru amenajarea locuințelor și al treilea la nivel mondial, potrivit datelor proprii, și numără peste 1.080 de magazine în 9 țări din Europa și în China. Principalele sale branduri sunt B&Q, Castorama, Brico Dépôt și Screwfix.

Alți retaileri de DiY activi pe piața românească sunt Ambient, bauMax, Dedeman, Hornbach, Leroy Merlin, Mr. Bricolage și Praktiker.

Mr Bricolage deține trei magazine în România, la București, Pitești și Iași, potrivit site-ului companiei.