Mai mulți clienți au intrat într-o bancă, dar niciun alt om nu le-a acordat atenție. Cum au ajuns să participe la un experiment neobișnuit

Publicat: 25 04. 2018, 09:00

„Angajații” dispun de inteligență artificială și îi ajută pe clienți să deschidă conturi, să transfere bani, să facă schimburi valutare și chiar să investească, scrie Daily Star. De asemenea, vizitatorii pot explora ofertele de închiriere ale băncii cu ajutorul ochelarilor de realitate virtuală 3D.

Banca este deschisă în Shanghai și aparține de China Construction Bank. Un robot din „banca fără angajați” îi întâmpină pe clienți, folosind un software de recunoaștere vocală. Clienții pot să își scaneze fețele cu ajutorul unui dispozitiv de recunoaștere facială pus la dispoziție de bancă.

China Construction Bank spune că sucursala ultratehnologizată este o încercare de a transforma sistemul bancar într-unul mai accesibil, personalizat și eficient. Decizia CCB ține și de competiția acerbă de pe piața serviciilor de plată „fără bani” din China.

Tian Ting, un angajat din domeniul financiar, a declarat, după o vizită la banca administrată de roboți: „În prezent, oamenii sunt tot mai puțin dispuși să fie deranjați de alți oameni. Sperăm să venim la o bancă unde putem interacționa cu mașinile”.

You Tianyu, vicepreședintele de cercetare al think tank-ului de tehnologie iYiou, a declarat: „Este un fel de experiment, făcut „pe întuneric”, încercăm să dovedim că și băncile tradiționale pot inova”.

foto: captură YouTube.com