Mediafax Talks about Brewing and Hospitality. Bratu: Un angajat din sectorul berii generează 6 locuri de muncă în industria ospitalității

Publicat: 20 11. 2013, 12:42
Actualizat: 27 03. 2019, 18:15

Pentru fiecare angajat din sectorul berii din România sunt generate 6 locuri de muncă în industria ospitalității și 12 la nivelul întregii economii, a declarat, marți, Constantin Bratu, directorul general al asociației Berarii României, la conferința „Mediafax Talks about Brewing and Hospitality”.

„Sectorul berii este un stimul pentru economie, iar o interdependență puternică există cu industria ospitalității”, a spus Bratu.

În acest sens, el a prezentat rezultatele unui studiu realizat de Ernst&Young care arată că pentru fiecare angajat din sectorul berii din România sunt generate șase locuri de muncă în industria ospitalității și 12 în întreaga economie.

Astfel, 36.600 din locurile de muncă generate de industria ospitalității în România se datorează vânzării de bere, respectiv 8,5% din total.

„Acest fapt este cu atât mai important cu cât locurile de muncă din industria ospitalității, implicit cele datorate vânzării berii, au un pronunțat caracter de protecție socială, fiind ocupate în special de tineri, persoane aflate la primul loc de muncă și de cei care se reintegrează pe piața muncii după o perioadă de absență”, a mai spus Bratu.

Legătura dintre bere și industria ospitalității este subliniată și de faptul că din totalul vânzărilor de bere 28% se vând prin sectorul HoReCa.

În plus, din totalul valorii adăugate generate de sectorul berii, de 509 milioane euro în anul 2011, industria ospitalității a beneficiat de 185 milioane euro, a mai precizat Bratu.

În opinia sa, sectorul berii reprezintă un stimul important pentru industria ospitalității din România, cât și pentru întreaga economie, astfel că datorită gradului înalt de interdependență orice contracție la nivelul consumului de bere se resimte la nivelul industriei ospitalității.

„Din acest motiv autoritățile române trebuie să fie permanent orientate spre găsirea acelor măsuri menite să genereze creștere economică, iar în identificarea acestor măsuri trebuie să considere mediul de afaceri un real partener de dialog”, a mai arătat Bratu.