O nouă CAPCANĂ în mediul online. O femeie a plătit 1.000 de euro pentru a fi ștearsă din Biroul de Credit, deși acest lucru se face gratuit

Publicat: 21 03. 2024, 10:37

Biroul de Credit este un coșmar pentru românii cu credite bancare. Atunci când ne apare numele în acest registru înseamnă că am înregistrat întârzieri mari la plata ratelor, motiv pentru care ne va fi foarte greu să mai obținem finanțări ulterioare.

În acest context, mulți își doresc să le fie șters istoricul datoriilor, iar tot mai multe firme care garantează acest lucru au apărut în ultima vreme pe piață.

Aceste firme nu fac asta gratuit, bineînțeles. Dar pentru că nu știu că se poate face și gratuit, mulți clienți scot bani frumoși pentru a fi șterși din registrul datornicilor, iar alții acuză chiar că au ajuns să fie hărțuiți de reprezentanții acestor companii.

„A promis că ne va şterge, precum că are avocat. Ne-a cerut o sumă de bani. 4.500 de lei avocatul plus 20% comisionul ei. Din suma totală care i se aproba la credit”, spune Mariana Preda pentru Observator.

A a apelat la o firmă de acest tip, dar nu a primit decât promisiuni. După câteva luni, ea a decis să apeleze la un expert fiscal și a reușit radierea datoriei.

„A început cu ameninţările, că se duce la poliţie. Ne ameninţa, ne şantaja şi pe mine, şi pe soţul meu, pe toată lumea. Susţinea că dânsa a făcut ştergerea. Dar ştergerea nu a fost făcută de dânsa”, povesteşte femeia.

„Ajung în situaţia în care să fie urmăriţi pentru recuperarea respectivelor sume, ceea ce este trist. Omul a încercat să rezolve o problemă şi a dat peste alta, poate chiar mai gravă”, spune acesta.

„Sunt societăţi care cer un avans înainte de a semna contractul. Şi uită să mai răspundă clientului la telefon. Sunt şi societăţi care iau un onorariu de succes. În momentul în care eşti şters din biroul de credite de către ei, atunci le plăteşti”, a explicat Camelia Grădinariu, specialist financiar.

Ștergerea se poate face, însă, gratuit. Prima variantă e cea în care ne facem un cont pe site-ul Biroului de Credit. Acolo, putem trimite o cerere de radiere. Răspunsul ar trebui să vină în 30 de zile, dar în unele cazuri perioada se poate prelungi până la 90 de zile, însă nu mai mult de atât.

Apoi vom fi informați dacă cererea a fost sau nu acceptată.

O altă soluție, tot gratuită, este apelarea la Centrul de Soluţionare a litigiilor bancare

„Clientul depune o cerere. Redirecţionăm această cerere către banca sau către IFN-ul respectiv. Banca sau IFN-ul analizează cererea. Se analizează dacă au fost respectate condiţiile. De obicei condiţia care nu a fost îndeplinită a fost condiţia de notificare a consumatorului cu 15 zile de a face înregistrarea în biroul de credite”, adaugă Liviu Fenoghen.

Sursa foto: Shutterstock