Privatizarea Poștei Române a eșuat

Publicat: 15 09. 2015, 13:46

„De la momentul achiziționării dosarului de prezentare al Poștei Române de către bpost, până în prezent, echipa implicată în proces a susținut un nivel consistent al discuțiilor cu potențialii investitori, pe marginea oportunității investiționale. În cadrul discuțiilor s-au abordat teme legate de planul de eficientizare a cheltuielilor și a rețelei operaționale, de situația financiară, de situația litigiilor, dar și de cadrul de reglementare”, se arată într-un comunicat al Ministerului pentru Societatea Informațională.

În cadrul procesului de privatizare a Poștei Române, ministerul este consiliat de consorțiul format din KPMG România și de Țuca, Zbârcea & Asociații. Până acum, cele două entități și-au oferit expertiza pe tot parcursul procesului, de la alegerea metodei optime de privatizare, până la participarea în cadrul discuțiilor avute cu reprezentanții Comisiei Europene.

Poșta Română a abordat, în ultimul an, o strategie de business concentrată pe reducerea cheltuielilor și pe concentrarea resurselor financiare in investiții, se menționează în comunicat. Un punct important în această strategie a fost dezvoltarea unor produse și servicii adaptate la nevoile clienților Poștei Române, dar și închiderea unor contracte neprofitabile pentru operatorul național de servicii poștale.

Compania de stat a încheiat anul 2014 cu un profit de 5 milioane de euro, după cinci ani de pierderi. Pentru 2015, compania țintește menținerea în marja de profit, concomitent cu implementarea unui plan amplu de investiții, în valoare de peste 55 de milioane de lei (12,3 milioane de euro), strategie care va continua și în 2016.

În primele șapte luni ale anului, Compania Națională Poșta Română a înregistrat un profit net de 18,3 milioane de lei (4,13 milioane de euro), la venituri de 655 milioane lei (147 milioane euro).

Compania se așteaptă să raporteze în acest an un profit brut de 1,6 milioane lei, în scădere cu 95,7% față de câștigul de anul trecut, în condițile în care anticipează că va înregistra un profit de doar un leu din fiecare 1.000 de lei obținuți ca venituri.

Poșta Română este deținută de statul român, prin Ministerul pentru Societatea Informațională, în proporție de 75%, și de Fondul Proprietatea (FP) în proporție de 25%. Compania deține cea mai mare rețea de distribuție la nivel național, însemnând peste 80% din totalul subunităților poștale care operează, în prezent, în România.

Anul trecut, autoritățile au ales bpost pentru vânzarea a 51% din acțiunile Companiei Naționale Poșta Română.