Produsele alimentare tradiționale ar putea fi găsite pe rafturi speciale în hipermarketuri

Publicat: 03 05. 2015, 12:31

Deputații PSD Liviu Harbuz, Ion Melinte, Zisu Stanciu, Ioan Teodorescu, Ioan Dîrzu, Marian Ghiveciu și Florică Calotă (PC-PLR) au inițat o propunere legislativă de modificare a legii privind comercializarea produselor alimentare.

Potrivit inițiativei legislative, hipermagazinele sunt structuri de vânzare cu amănuntul, cu suprafața de peste 2.500 metri pătrați, utilizate pentru comerț mărfuri alimentare sau nealimentare. Hipermagazinele sunt obligate să acorde spații de expunere și vânzare producătorilor de produse alimentare atestate tradițional, nerespectarea acestor dispoziții fiind sancționată cu amendă de la 2.500 lei la 5.000 lei.

Inițiatorii consideră că produsele tradiționale românești sunt realizate exclusiv din materii prime locale, având la bază o rețetă și un proces de prelucrare tradiționale, iar România preferă aceste produse, dar singura problemă este faptul că nu au fost suficient de bine promovate. Târgurile de produse românești, organizate din când în când, oferă producătorilor puține șanse de „a ieși în lume”, iar micii producători nu își pot permite introducerea produselor în magazinele mari, au arătat inițiatorii în expunerea de motive.

Ei și-au motivat proiectul prin faptul că se va reglementa acordarea de spații în hipermarketuri pentru promovarea și comercializarea acestor produse românești atestate.

Proiectul a fost depus în 27 aprilie și a intrat în procesul legislativ, fiind discutat mai întâi la Senat.