Profi menține ritmul de deschideri, de 60 magazine noi, și în 2015 și vrea să lanseze un nou format

Publicat: 28 10. 2014, 18:19
Actualizat: 29 09. 2018, 21:49

„Anul trecut au fost inaugurate 63 de magazine. De la începutul lui 2014 și până acum au fost deschise 50 de magazine, iar până la sfârșitul lui în total vor fi deschise cel puțin tot atâtea ca anul trecut. Numărul lor ar putea fi și mai mare, dar depinde de disponibilitatea proprietarilor de spații de a încheia rapid contracte cu noi”, a declarat pentru MEDIAFAX Pawel Musial, directorul general al Profi.

Potrivit unor declarații anterioare, investiția într-un magazin este de ordinul câtorva sute de mii de euro indiferent de starea spațiului în care acesta va funcționa. De altfel, pentru 2013, când a deschis 63 magazine, Profi a avut un buget de investiții pentru extindere de 18 milioane euro.

El a arătat că în 2015 Profi își propune să deschidă cel puțin același număr de magazine ca în acest an și să lanseze un nou format de magazin.

„În momentul de față lucrăm la un format de magazin care să fie adaptat condițiilor din orașele mici de provincie, pe care îl vom testa și pe care sperăm să îl putem lansa cu succes în cursul anului viitor”, a arătat Musial.

În prezent, retailerul operează două formate de magazine: unul standard – Profi și unul de suprafață mai mică – Profi City. În 2012, retailerul anunțase că are în plan un format de magazin destinat zonei rurale – Loco, dar la care a renunțat ulterior.

Profi este al doilea mare retailer modern din România după numărul de magazine, după Mega Image, cu o rețea de 255 de magazine, prezentă în 41 de județe și cu peste 6.000 de angajați. Retailerul vizează să ajungă la o rețea de 400 de magazine în următorii ani.

Compania și-a dublat profitul net anul trecut, de la 13,1 milioane lei în 2012 la 26,8 milioane lei (6 milioane euro), în timp ce cifra de afaceri a crescut cu 26%, la 1,45 miliarde lei (330 milioane euro).