Promisiunea lui Mark Zuckerberg, audiat ore în șir în Camera Reprezentanților din SUA. Aproape 90 de milioane de conturi Facebook, afectate

Publicat: 11 04. 2018, 19:02

„Este clar că nu am făcut suficiente lucruri pentru a evita ca aceste instrumente să fie folosite în scopuri negative. Mă refer la difuzările de știri false, la ingerințele străine în alegeri, la discursurile de ură, precum și la folosirea datelor cu caracter personal. Nu este suficient să asigurăm interacțiunea dintre oameni. Trebuie să ne asigurăm că aceste interacțiuni sunt pozitive. Trebuie să ne asigurăm că oamenii nu se folosesc de platformă pentru a răni alți oameni sau pentru a răspândi informații false. Vom avea nevoie de timp pentru a rezolva toate aceste probleme, însă îmi asum angajamentul de a le repara”, a declarat Zuckerberg.

Bobby Rush, membru al Camerei Reprezentanților din SUA, i-a transmis fondatorului Facebook că activitățile sale se aseamănă cu mijloacele de supraveghere ale FBI.

Întrebat dacă are vreo obligație morală de a conduce o platformă care protejează democrația, Zuckerberg a răspuns afirmativ și a adăugat că și datele sale personale au ajuns la Cambridge Analytica.

Directorul general al Facebook a adăugat că reglementările din domeniul digital sunt „inevitabile”.

„Inevitabil, va fi nevoie de anumite reglementări”, a declarat Zuckerberg.

Cambridge Analytica, o firmă specializată în analizarea datelor online implicată în campania președintelui SUA Donald Trump și în cea pro-Brexit a exploatat în scop electoral datele de pe Facebook a zeci de milioane de cetățeni americani în ceea un membru al echipei lui Steve Bannon a numit drept „război psihologic”. Un activist pentru transparență, Christopher Wylie, a dezvăluit pentru publicațiile The New York Times și Observer că firma Cambridge Analytica, deținută de miliardarul specializat în tranzacții speculative Robert Mercer și condusă la acea vreme de Steve Bannon, a participat la campania electorală a lui Donald Trump folosind fraudulos profilurile Facebook a milioane de alegători americani pentru a construi un puternic program software în scopul anticipării și influențării preferințelor electorale. Aceeași companie de analize a fost implicată în campania pentru ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană (Brexit). Steve Bannon a devenit în august 2017 director al echipei de campanie a lui Donald Trump.