Provident va verifica situația clienților la Biroul de Credit

Publicat: 24 11. 2014, 13:24
Actualizat: 20 02. 2015, 21:33

„Vrem să începem colaborarea cu Biroul de Credit, deocamdată testăm sistemul, sperăm ca la începutul anului viitor să facem primele interogări, acest sistem completând sistemul nostru de scoring al clienților, cu care vom continua”, a declarat luni, într-o conferință, managerul de comunicare al companiei de credite de consum, Vlad Șandru.

El a arătat că agenții Provident se vor ocupa în continuare de evaluarea personalizată a clienților, însă parteneriatul cu Biroul de Credit va oferi posibilitatea de a evita situațiile de supraîndatorare a clienților, care le-ar putea afecta istoricul de creditare.

Compania, deținută de grupul britanic International Personal Finance (IPF), are un portofoliu de circa 300.000 clienți activi, 4.200 de agenți independenți și 850 de angajați.

Provident își menține obiectivul de a ajunge la 500.000 clienți activi într-o perioadă de 3-4 ani, când se va baza pe 5.000 de agenți și 1.000 de angajați.

Compania acordă credite cu valori între 500 de lei și 5.000 de lei, cu o scadență minimă de 40 de săptămâni, iar cea maximă poate ajunge la 78 de săptămâni, valoarea medie a unui împrumut accesat fiind de 1.500 de lei.

Clienții care au atras minim două împrumuturi vor beneficia de reduceri graduale ale costurilor la creditele următoare, de până la 30%, cu condiția să-și fi plătit ratele la timp cel puțin 50 de săptămâni consecutiv. Reducerea se aplică la comisionul de administrare și la dobânda fixă totală a creditului.

Provident Financial a acordat în primul semestru împrumuturi în valoare de 68,4 milioane euro în România și Bulgaria, în creștere cu 26% față de aceeași perioadă a anului trecut.

În Bulgaria, compania s-a extins rapid și se așteaptă să ajungă la o acoperire națională până la sfârșitul anului viitor. Valoarea împrumuturilor acordate bulgarilor este cu circa 15% mai mică, pe fondul veniturilor mai reduse, însă clienții au costuri și perioade de creditare similiare celor din România.

„Diferența față de România este că în Bulgaria avem mai mulți competitori direcți, sunt mai multe companii care oferă aceleași tipuri de produse ca noi”, a spus Șandru.

El a arătat că grupul britanic se extinde pe o nouă piață, în Spania, unde primele operațiuni sunt programate pentru începutul anului următor, aceasta urmând deschiderilor din Bulgaria și Lituania.

În cei opt ani de prezență pe piața locală, compania a investit în România peste 230 de milioane de euro și a contribuit la bugetul de stat cu taxe în valoare de peste 30 de milioane de euro.

Provident Financial România este o instituție financiară nebancară înregistrată în Registrul General al Băncii Naționale a României.