Reacția eMAG, după ce Consiliul Concurenței din Bulgaria i-a dat o amendă de 387.000 de euro

Publicat: 28 11. 2014, 19:08

„Decizia autorităților bulgare de control este abuzivă și injustă. Vom contesta și, conform opiniei avocaților, vom avea câștig de cauză fără discuție, nu vom plăti nimic. Nu este o coincidență faptul că această comunicare a fost făcută în această dimineață, pe 28 noiembrie, dată la care noi derulăm în Bulgaria campania de Black Friday, eMAG fiind singura companie care derulează acest eveniment în online”, a afirmat Stanciu.

Consiliul Concurenței (CPC) din Bulgaria a sancționat Dante International cu o amendă totală de 758.380 leva (387.750 euro) pentru încălcarea practicilor concurențiale în timpul a două campanii promoționale, relatează Sofia Globe.

Potrivit autorității de reglementare bulgare, campania de Black Friday desfășurată de eMAG a încălcat practicile comerciale loiale în raport cu prețurile stabilite pentru produsele din ofertă și cu reducerile aplicate.

De asemenea, CPC a catalogat drept înșelătoare reclamele folosite de eMAG în timpul campaniei prin care retailerul promitea cele mai multe și mai mari reduceri de preț de anul acesta.

Proprietarul eMAG a primit o amendă de 551.550 leva, echivalentul a 4% din veniturile din vânzări înregistrate în 2013, pentru nerespectarea practicilor comerciale loiale în timpul campaniei de Black Friday.

De asemenea, compania a fost sancționată cu încă 206.380 leva (1,5% din vânzările de anul trecut) pentru campania „Tassimo 1+1 gratis”, prin care eMAG oferea consumatorilor care cumpărau un expresor automat de cafea Tassimo un al doilea aparat gratuit.

Potrivit CPC, valoarea cadoului oferit a depășit pragul maxim permis de legislația bulgară, promoția putând să „distorsioneze mediul competițional”.

„Noi interpretăm acest fapt ca răspuns la ofertele și prețurile bune pentru cumpărătorii din Bulgaria și care a pus mare presiune pe competitorii locali. Spre exemplificare a interpretării abuzive, în campania în care am luat o amendă de 105.000 euro am vândut șase espressoare cu o valoare totală de 1.000 de euro”, a spus Stanciu.

Lansat în 2001 ca un magazin online de sisteme de calcul și produse de birotică, eMAG este unul dintre cele mai mari magazine online de pe piața românească.

Cu magazine online și în Bulgaria și Ungaria, retailerul este deținut de Dante International, al cărei acționar majoritar este grupul sud-african Naspers. Un pachet minoritar de acțiuni este deținut de omul de afaceri Iulian Stanciu.

Vânzările eMAG în România din timpul Black Friday (23 noiembrie) s-au situat la 165 milioane de lei, cu 10% peste estimări, potrivit Ziarului Financiar.