Seism pe piața financiară! Platforma Revolut, pierderi triple! Românii care folosesc acest card se tem de faliment

Publicat: 11 08. 2020, 16:40
Seism pe piața financiară! Platforma Revolut, pierderi triple! Românii care folosesc acest card se tem de faliment / Sursa FOTO: https://vlad.dulea.ro

Panică pe piața financiară după anunțul privind cifrele financiare înregistrate de Revolut. Platforma britanică a raportat miercuri, 11 august, pierderi mai mult decât triple pentru anul 2019. Presiunile sunt uriașe, iar piața fintech este aproape de colaps, cred mulți investitori.

Cifrele Revolut nu sunt altceva decât o nouă dovadă a presiunilor cu care se confruntă firmele din domeniul tehnologiei financiare. În 2020, pe fondul crizei Covid-19, spectrul falimentului amenință multe companii din piață, scrie Sifted, site specializat pe știri economice.

În 2019, Revolut a înregistrat pierderi de 107 milioane de lire sterline, față de 33 milioane de lire sterline pierdute în 2018. Oficialii Revolut pun asta pe seama triplării costurilor, care au ajuns la 270 milioane de lire sterline în urma investiţiilor în produsele companiei.

În schimb, veniturile Revolut au urcat cu 180% anul trecut, la 163 milioane de lire sterline, în timp ce numărul clienţilor pe segmentul de retail a urcat la zece milioane, de la 3,5 milioane. Pe plan global, firmele din domeniul tehnologiei financiare au fost forţate să-şi reducă costurile, iar unele chiar nu au reuşit să obţină finanţare de când a izbucnit pandemia.

Revolut își schimbă strategia din cauza Covid-19

Revolut a anunţat că reduce cheltuielile şi menţine un control strâns al costurilor, după ce consumatorii au cheltuit mai puţin în străinătate. „În pofida actualelor dificultăţi economice, ne concentrăm în continuare pe obiectivul nostru de a ajunge profitabili”, a afirmat directorul general Nik Storonsky, cel care a înfiinţat compania.

Revolut s-a lansat în 2015 cu misiunea de a construi o superaplicaţie financiară prin care utilizatorii să poată gestiona toate aspectele care ţin de viaţa lor financiară. În patru ani, compania a atras peste 10 milioane de utilizatori, a obţinut investiţii în valoare totală de peste 800 milioane de dolari, iar acum are 2.000 de angajaţi la nivel global.