Sindicalist: Riscăm SĂ NU FOLOSIM terminalul. Metrorex vrea să introducă ABONAMENTE pentru parcarea GOALĂ de la Străulești. Cât ar putea COSTA

Publicat: 17 01. 2019, 20:49
Actualizat: 25 03. 2019, 23:42

Instituția lucrează în prezent la un proiect de introducere a abonamentelor lunare la parcarea de la Străulești. În prezent, în acest terminal, care a fost deschis în urmă cu două luni, parchează doar 19 mașini pe zi, în medie, în condițiile în care sunt disponibile aproape 700 de locuri, au precizat reprezentanții Metrorex, pentru Mediafax 

Prețul pentru parcare este de 1 leu pe oră, însă cei care vin din afara Bucureștiului și vor să parcheze mașina acolo spun că pentru o zi de parcare plătesc chiar și 12-13 lei.

Cei de la Metrorex spun că nu au stabilit încă un preț pentru abonamentul lunar, însă, Ion Rădoi, liderul de sindicat de la metrou spune că acesta nu ar trebui să fie mai mult de 35 de lei pe zi, adică 50% din valoarea unui abonament pentru călătoria cu metroul.

„Dacă ținem cont de prețul din București este puțin (un leu pe oră – n.r.), dar dacă ținem cont de faptul că oamenii care parchează acolo trebuie să-și lase mașinile pentru o zi, este mult, mai ales pentru cei care nu au un venit ridicat. Părerea mea este că piața va regla acest preț. Cred că dacă ne raportăm la circulația cu metroul, prețul parcării nu poate să depășească mai mult de 50% dintr-un abonament lunar la metrou. Adică ar trebui început cu aproximativ 35 de lei, pentru că acolo avem angajați și salariați pentru întreținere, și acolo trebuie să se justifice investiția” a declarat pentru Mediafax Ion Rădoi.

De asemenea, liderul de sindicat de la metrou a spus că prețul trebuie să înceapă de jos, decât să stea goală parcarea și că altfe terminalul va rămâne nefolosit.

Inaugurat în urmă cu două luni, Terminalul Multimodal de la Străulești, construit de Metrorex cu peste 320 de milioane de lei din bugetul statului, nu își găsește momentat utilitatea. Numărul mediu de mașini parcate pe zi este de 19, astfel că mega-construcția este în prezent inutilă.

Terminalul multimodal are un regim de înălțime P+3 etaje, iar alcătuirea cuprinde un parcaj pentru 660 de autovehicule, sală de așteptare pentru călătorii transportului public orășenesc și interurban, precum și o autogară cu 11 locuri de parcare. Acesta este dotat cu lifturi de acces în parcajul suprateran, precum și cu acces direct către stația de metrou Străulești, prin intermediul unei galerii subterane dotate cu trotuare mobile și luminatoare ce oferă lumină naturală.

Terminalul multimodal are trei etaje și cuprinde o parcare pentru 660 de autovehicule, sală de așteptare pentru călătorii transportului public orășenesc și interurban, precum și autogară cu 11 locuri de parcare.

Clădirea are lifturi de acces în parcajul suprateran, precum și cu acces direct către stația de metrou Străulești, prin intermediul unei galerii subterane dotate cu trotuare mobile și luminatoare ce oferă lumină naturală.

„Scopul construcției primului Terminal Multimodal din București a fost de a îmbunătăți condițiile de mediu prin reducerea poluării și decongestionareatraficului. Astfel, autovehiculele ce intră în capitală vor putea utiliza parcarea, pasagerii având acces direct și rapid la transportul public orășenesc (subteran și suprateran) și interurban pentru destinatiile din afara capitalei. Taxa de parcare este de 1 leu pe oră,” anunțau, în noiembrie, reprezentanții Metrorex.