TAGRO, primul tractor „made in România” după o pauză de 10 ani, a mai făcut un PAS important spre debutul pe piață. Când vor ieși pe poarta fabricii primele vehicule

Publicat: 05 04. 2019, 09:17

Procesul de omologare a început anul trecut. „Spre sfârșitul anului 2018, TAGRO a fost supus unei serii de încercări statice și dinamice, efectuate de către Departamentul Omologări al RAR București, care au avut un rol important în definirea și optimizarea produsului, în conformitate cu normele impuse de către Uniunea Europeană”, transmite IRUM Reghin.

Potrivit producătorului, în luna iunie vor ieși pe poarta IRUM primele tractoare.

Fabrica IRUM Reghin a anunțat anul trecut TAGRO, primul tractor românesc produs după o perioadă de pauză a industriei de 10 ani, în urma unei investiții totale de peste 6 milioane de euro.

Proiectul TAGRO a fost realizat în Centrul de Cercetare și Dezvoltare pentru Utilaje Agricole și Forestiere – IFOR – care funcționează la Reghin, centru înființat de grupul de firme Maviprod, în incinta fabricii IRUM și a presupus o investiție de 2,65 milioane de euro. La proiect au lucrat aproximativ 50 de ingineri români.

Investiția în concretizarea proiectului TAGRO a însemnat alți 4 milioane de euro, puși la dispoziție de grupul Maviprod, acționarul IRUM.

Prețurile la tractorul TAGRO vor porni de la 34.500 de euro.

Vehiculul a fost lăudat și de ministrul Agriculturii. „Este o satisfacție formidabilă. Aș sta până mâine dimineață lângă acest tractor”, a declarat Petre Daea la INDAGRA. El a promis că se va gândi la un Program Rabla pentru tractoare.

TAGRO: Caracteristicile tehnice

TAGRO dispune de un sistem de tracțiune integrală 4×4 ce se cuplează electrohidraulic, cu o cutie de viteze cu 12 trepte pentru mersul înainte și 12 pentru mersul înapoi și cu o priză de putere independentă, poziționată în partea din spate.

Motorul este Diesel cu 4 cilindri în 4 timpi, pompa de injecție este de tip common rail, cu turbocompresor și intercooler, marca FPT Industrial (Fiat Powertrain Technologies), iar capacitatea cilindrică este de 3.387 cmc și poate dezvolta trei tipuri de putere, în funcție de opțiunea aleasă de client: 86, 95 sau 102 CP.

Cârligul de remorcare al TAGRO este reglabil pe înălțime și poate tracta o remorcă cu o masă maxim tehnic admisibilă de 18.000 kg.