Tarom ar putea avea, în 4 ani, o flotă nouă și unificată. „Sunt prea multe tipuri de avioane, costurile sunt prea mari și profit aproape deloc”

Publicat: 12 11. 2013, 14:50
Actualizat: 29 07. 2014, 21:18

Creșterea numărului de curse interne și regionale, precum și schimbarea și unificarea flotei aeriene sunt două dintre obiectivele pe care trebuie să le urmărească Tarom, a declarat marți ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, la conferința Mediafax Talks about Aviation.

„Se va face o analiză de către managementul executiv și de către Consiliul de Administrație (…) Toată lumea a fost de acord că trebuie unificată flota. Sunt prea multe tipuri de avioane, care creează costuri foarte mari și profit aproape deloc”, a spus Mănescu.

Ea a precizat că deja compania a primit oferte de la marii producători de aeronave, între care Airbus, Boeing, ATR, Bombardier și Embraer.

George Marin, vicepreședinte business strategy la Tarom, a declarat că există două variante pentru schimbarea flotei aeriene, și anume închirierea și vânzarea-cumpărarea. În opinia lui, varianta închirierii de aeronave ar fi mai eficientă, în timp ce vânzarea-cumpărarea ar reprezenta o variantă „mai problematică”. 

„Analizele pe care le-am efectuat până în momentul de față evidențiază două posibile soluții pentru optimizarea flotei. O soluție ar fi de tipul lease-in, lease-out, respectiv închirierea unei părți a flotei existente către terți, și introducerea tipurilor de aeronave pe cre noi considerăm că ar trebui să le avem pentru a crește eficiența economică (…) A doua variantă pentru optimizarea flotei, care este un pic mai problematică, ar putea fi reprezentată de achiziția de avioane odată cu înstrăinarea celor existente în flotă”, a spus Marin, care a estimat un orizont de timp pentru schimbarea flotei aeriene a Tarom cuprins între doi și patru ani.