Topul celor mai puternice femei din România

Publicat: 23 03. 2017, 21:50

Proiectul, ajuns la a șasea ediție, prezintă cele mai puternice antreprenoare și reprezentante de companii multinaționale. „Că au făcut performanță în afaceri este un lucru îndeobște recunoscut, dar la ediția din acest an am vrut să descoperim și alte fațete ale acestor doamne, așa că le-am provocat să dezvăluie preocupările lor din afara scenei de business: care sunt țelurile, cele mai frumoase momente din viața lor, cum evaluează implicarea mediului de afaceri în societate. Și, pentru că e cumva la ordinea zilei să ne exprimăm dorințele și ideile în ce privește parcursul României, le-am invitat la un exercițiu de imaginație. Așa cum în povești un personaj poate deveni împărat pentru o zi, le-am rugat să enumere cele mai importante decizii pe care le-ar lua dacă ar fi pentru o zi Președinte, făcând, desigur, abstracție de faptul că o zi este prea puțin, că prerogativele primului om în stat sunt limitate, că este nevoie de mai mult decât un singur om pentru a schimba, în bine, o nație”, spune Ioana Mihai, redactor sef Business Magazin.

În cadrul Galei, Business Magazin a organizat o dezbatere despre viziunea femeii la putere. În panelul de discuții au participat Christine Schillings, director general Ana Hotels, Mădălina Teodorescu, director general adjunct al Piraeus Bank, și Silviana Petre Badea, managing director al JLL.

În cadrul evenimentului, Business Magazin a acordat zece premii, pentru: Nicoleta Eftimiu, CEO, Coca Cola; Alina Bistreanu, director general LPP; Anda Jurca, director național de vânzari Bijuteria Teilor; Andreea Mihai, director de marketing, Carrefour; Daniela Becheru, cofondatoare F64; Emilia Bunea, CEO, Metropolitan Life; Florentina Taudor, director general, Renania; Simona Lăpușan, COO & founding partner, Zitec; Lucia Costea, cofondator, SECOM și Laura Șerban, director general, Mecanica Ceahlău.

În țările din Uniunea Europeană doar unul din trei manageri este femeie. Aproape 7,3 milioane de persoane dețin poziții manageriale în companii cu cel puțin zece angajați, în cadrul UE, arată datele Eurostat, 4,7 milioane dintre ei fiind bărbați și 2,6 milioane fiind femei. Deși reprezintă aproape jumătate din angajații din această zonă, femeile continuă să aibă un grad de reprezentare mai redus decât al bărbaților. Dacă la capitole precum sănătatea sau productivitatea muncii România nu ocupă o poziție fruntașă în rândul țărilor de pe continent, în ceea ce privește numărul femeilor implicate în management media țării noastre este de 41%, peste cea înregistrată la nivel european; în alte șapte țări reprezentarea doamnelor în managent este mai ridicată.