Tranzacție de proporții în industria hotelieră

Publicat: 16 11. 2015, 14:26

Board-urile ambelor companii au aprobat în unanimitate acordul de fuziune. Compania rezultată va deține 5.500 de hoteluri și 1,1 milioane de camere în total, în peste 100 de țări, se arată într-un comunicat.

Marriott va plăti 11,9 miliarde de dolari sub formă de acțiuni și 340 de milioane de dolari în numerar.

Traanzacția evaluează fiecare acțiune Starwood la 72,08 dolari pe unitate, incluzând o componentă a ofertei de preluare de 2 dolari în numerar pentru un titlu.

Starwood, proprietarul brandurilor St. Regis și Sheraton, a anunțat în aprilie că analizează mai multe opțiuni strategice.

În luna iulie, Starwood a purtat discuții cu posivili investitori, între care InterContinental Hotels Group, Wyndham Worldwide și fonduri suverane de investiții.

Tranzacția cu Marriott ar putea fi finalizată la jumătatea anului 2016.

Lanțul Starwood Hotels & Resorts a inaugurat în august, la București, prima unitate Sheraton de pe piața românească și negociază deschiderea unor hoteluri în Cluj-Napoca și Timișoara.

Starwood Hotels & Resorts a intrat oficial în acest an pe piața din România cu brandul Sheraton, după ce a semnat un contract de franciză pe cel puțin 20 de ani cu Grand Plaza Hotel, care deținea fostul hotel Howard Johnson din București.

Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc. este una dintre cele mai importante companii de ospitalitate și agrement din lume, cu aproape 1.200 de proprietăți în 100 de țări și 181.400 de angajați în cadrul proprietăților sale deținute și administrate.

Între mărcile operate de Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc. se află Sf. Regis, Luxury Collection, Westin, Le Meridien, Sheraton.

Marriott International este prezent la rândul său în România prin JW Marriott Bucharest Grand Hotel din București.

Marriott deține peste 4.100 de proprietăți și cel mai larg portofoliu de branduri hoteliere din industria globală de profil. Între brandurile companiei se află JW Marriott, The Ritz Carlton, Bulgari și Renaissance.