Un alt indicator al subdezvoltării economiei: un român își cumpără un after-shave o dată la cinci ani

Publicat: 10 11. 2014, 16:59
Actualizat: 12 11. 2014, 13:11

Un after-shave costă în medie 4,3 euro, preț similar cu cel din Germania, unde salariile sunt de șapte ori mai mari, scrie Ziarul Financiar.

„Pe de-o parte, datele statistice nu includ și piața neagră, și pe segmentul after-shave-ului sunt produse care vin din China și care nu sunt vândute în comerțul fiscalizat. Pe de altă parte, datele statis­tice indică și o sub­dez­voltare a eco­no­miei lo­cale. În România after-shave-ul este consumat în principal în zona urbană și nu este considerat o necesitate”, spune analistul economic Dragoș Cabat.

Cu un preț mediu de 4,3 euro, after-shave-ul este un produs consumat în principal în zona urbană, de populația cu venituri medii și peste medie, fiind considerat scump.  Salariul mediu net în România este de 380 de euro pe lună, în timp ce în Occident în state precum Germania acesta ajunge de 7-8 ori mai mare. Prin comparație, prețul after-shave-ului este similar.

Citește mai multe în Ziarul Financiar