Unul dintre fondatorii celui mai mare lanț de restaurante din lume a murit de leucemie

Publicat: 16 09. 2015, 14:08

DeLuca s-a născut în Brooklyn, New York, a crescut în Bronx și ulterior s-a mutat în Connecticut, unde a înființat un magazin de sandvișuri în 1965, cu un împrumut de 1.000 de dolari, bani luați de la un prieten al familiei sale, doctorul Peter Buck. Cei doi vor pune bazele lanțului de restaurante care va deveni Subway. DeLuca avea doar 17 ani la acea vreme și a demarat afacerea cu sandvișuri pentru a-și plăti studiile universitare, scrie buzzfeed.com.

Restaurantul din Bridgeport, Connecticut, denumit  Pete”s Super Submarines, avea un meniu cu sandvișuri care costau între 49 și 69 de cenți. În prima zi, DeLuca a reușit să vândă nu mai puțin de 312 sandvișuri, chiar dacă magazinul a pierdut bani la lansare.

DeLuca și Buck au deschis numeroase restaurante și în 1968 au inaugurat primul Subway, care a avut performanțe mai bune decât restul localurilor celor doi antreprenori.

La mijlocul anilor ”70, Subway a început activitatea de francizare. În 2015, Subway este cel mai mare lanț de fast food francizat din lume, cu 44.000 unități la nivel global.

Compania care deține Subway, Doctor”s Associates, are numele inspirat din faptul că Buck deține un Ph.D. și DeLuca a dorit să devină doctor.

Multe din produsele din meniul Subway de astăzi au fost inventate în urmă cu zeci de ani. În 1977, Subway a lansat „Snak”, un sandviș mai mic, denumit acum „șase inci”. În 1983, Subway a început să coacă pâinea chiar în unitatea respectivă și a adăugat în meniu pâinea albă. În 1984, lanțul Subway a inaugurat prima unitate internațională, în Bahrain.

Începând cu anii ”90, Subway le-a permis celor francizați să deschidă restaurante în multe locuri inedite, precum benzinării, magazine universale, parcări și zone de odihnă și relaxare, care au permis extinderea uriașă a brandului american. Vânzările au fost încurajate și de campania de marketing pentru sandvișuri, despre care se spune că ar conține puține calorii. În 2008, Subway a lansat sandvișul Footlong de 5 dolari, pentru a rivaliza cu meniurile ieftine de la McDonald”s și alte lanțuri fast food.

foto: constanța.ro

Subway are în prezent 27.000 unități în SUA, iar vânzările de pe continentul american au generat venituri de 11,9 miliarde dolari. La nivel global, Subway este prezent în 110 țări, printre care și România. În luna august, lanțul fast food Subway a sărbătorit 50 de ani de existență.