100.000 de dolari pentru un singur material jurnalistic

Publicat: 04 11. 2014, 18:48

Jill Abramson a anunțat luna trecută că pregătește un proiect împreună cu jurnalistul Steven Brill, cu scopul de a produce materiale jurnalistice „foarte ambițioase” și de a plăti jurnaliștii cu suficient de mulți bani cât să le permită să trăiască din asta, relatează huffingtonpost.com.

Potrivit publicației britanice The Guardian, care citează poynter.org, Jill Abramson plănuiește să ofere jurnaliștilor o sumă de aproximativ 100.000 de dolari ca avans pentru realizarea unui singur material, care trebuie să fie mai lung decât articolele lungi din reviste, dar mai scurt decât cărțile, după cum a dezvăluit aceasta în timpul unei conferințe.

În schimbul acestei sume, Jill Abramson se așteaptă să primească un subiect de o foarte mare importanță. Astfel de materiale vor fi disponibile în fiecare lună, online, și vor putea fi citite în baza unui abonament de aproximativ 2,99 de dolari pe lună, mai scrie huffingtonpost.com.

Jill Abramson a mai spus că ea și Steven Brill sunt foarte aproape de a încheia o înțelegere cu un investitor pentru a lansa acest business.

Steven Brill, partenerul lui Jill Abramson în acest proiect, este un renumit jurnalist american, fondator al televiziunii Court TV și al revistei The American Lawyer. El este cunoscut și pentru o investigație de 26.000 de cuvinte despre costurile mari ale sistemului sanitar american, publicată în Time Magazine în 2013, care a devenit cel mai lung material realizat de un singur autor și publicat de această revistă, conform poynter.org.

Jill Abramson este prima femeie care a fost numită în funcția de director editorial al cotidianului american The New York Times, care este considerat o adevărată instituție de presă. În luna mai, însă, a fost făcut anunțul privind plecarea lui Jill Abramson din această funcție, pe care o ocupa din septembrie 2011.

Înlăturarea sa de la conducerea ziarului The New York Times, la mai puțin de trei ani de la numirea în funcție, a fost primită cu dezamăgire de câteva femei din redacția cotidianului american și poate fi percepută ca un pas înapoi în cauza promovării femeilor în funcții de conducere la The New York Times și, în general, în industria media, scria la momentul respectiv cotidianul.