Airbus și Boeing au luat două decizii majore în privința piețelor din SUA și China

Publicat: 14 09. 2015, 13:04
Actualizat: 06 02. 2016, 19:59

Producătorul francez de avioane urmează să prezinte luni, oficial, o fabrică de 600 de milioane de dolari în Mobile, Alabama, unde va construi avioane A320, relatează Bloomberg.

Analiștii anticipează că fabrica Airbus va contribui la crearea de locuri de muncă în regiune și va atrage furnizori de componente pentru industria aerospațială în sud-estul SUA, unde mai au unități de producție Boeing și compania braziliană Embraer.

Airbus deschide astfel a doua fabrică pentru avioane cu o singură punte a grupului din afara Europei, cealaltă fiind în China, în cadrul strategiei de reducere a costurilor și creștere a vizibilității, pe o piață dominată în mod tradițional de Boeing.

Această fabrică „îi apropie de una dintre cele mai mari piețe pentru avioane comerciale din lume”, a declarat Kevin Michaels, vicepreședinte la compania de consultanță ICF International.

Airbus este încă în urma Boeing în Statele Unite, cea mai mare piață din lume pentru vânzările de avioane.

În prezent, flota de 960 de avioane cu o singură punte din SUA reprezintă numai 20% din totalul aeronavelor de acest tip aflate în circulație la nivel mondial, dar comenzile existente vor face ca această pondere să crească la 40%.

Potrivit Airbus, majoritatea avioanelor construite la fabrica din Mobile vor fi livrate clienților nord-americani, iar livrările vor avea loc de la începutul anului viitor. Din 2018, livrările fabricii vor ajunge la 4 avioane pe lună.

Airbus mai produce patru avioane A320 pe lună la o fabrică din Tianjin, China, țară care este pe cale să devanseze SUA și să ajungă cea mai mare piață de avioane din lume.

Boeing fabrică avioane 737 la o singură fabrică din Renton, Washington, dar analizează înființarea unei unități de producție în China, unde aparatele să fie finisate și livrate.

Transferarea unor activități în China ar elibera din capacitatea de producție a 737, cel mai folosit avion la nivel mondial, Boeing intenționând să crească livrările de la 42 de aparate pe lună la 60.

Boeing 737 concurează cu familia de avioane A320 a Airbus.