Alitalia, anchetată pentru „fraude comerciale” din cauza contractului cu Carpatair

Publicat: 06 02. 2013, 22:26
Actualizat: 29 03. 2019, 10:49

Procurorii italieni suspectează compania aeriană Alitalia de „fraude comerciale” din cauza contractului încheiat cu Carpatair, în urma incidentului produs pe un aeroport din Roma, informează ziarul La Repubblica, în ediția online.

Procurorul din orașul Civitavecchia, Gianfranco Amendola, a inițiat miercuri o anchetă pentru „fraude comerciale” împotriva companiei Alitalia.

Alitalia este acuzată de comercializarea biletelor de avion pentru curse pe care ar fi urmat să le efectueze, deși acestea erau operate de compania Carpatair.

În replică, Alitalia a reiterat că a „respectat în totalitate directivele privind comercializarea biletelor” și normele de siguranță aeriană.

Marți, Procurorul Gianfranco Amendola a anunțat că cei doi piloți români ai avionului Carpatair care a ieșit de pe pistă la Roma sunt cercetați pentru producere de leziuni din culpă.

Trei persoane au fost rănite după ce un avion cu 50 de persoane la bord aparținând companiei Carpatair, care efectua un zbor intern pentru Alitalia, a ratat aterizarea și a ieșit de pe pistă, pe Aeroportul Fiumicino din Roma.

Pe 8 ianuarie, un deputat italian ceruse efectuarea unei anchete privind decizia companiei aeriene Alitalia de a încredința Carpatair numeroase zboruri pe rute interne, în Italia, și pe rute externe, pe fondul nemulțumirii sindicatelor piloților și însoțitorilor de bord italieni. Conform Institutului italian de statistică (ISTAT), ponderea de utilizare de către cetățenii italieni a serviciilor companiilor aeriene autohtone a scăzut în intervalul 2007 – 2011 cu 16%, de la 56 la 40%. Practic, mai puțin de jumătate dintre pasagerii care trec prin aeroporturile italiene utilizează servicii ale companiilor aeriene din Peninsulă. Pe fondul nemulțumirilor, Alitalia confirma că a semnat în septembrie 2011 un acord de tip „code sharing” („utilizare în comun a codurilor zborurilor”) cu Carpatair. Alitalia preciza că acordul a fost aprobat de Autoritatea aeronautică italiană (ENAC), iar Carpatair avea toate certificatele de siguranță.

Tot în ianuarie, președintele Asociației naționale italiene a piloților comerciali (ANPAC), Giovanni Galiotto, exprima nemulțumirea față de hotărârea Alitalia de a încredința unele zboruri companiei Carpatair, explicând că mii de angajați au fost disponibilizați, inclusiv 550 din cadrul Alitalia. Pe fondul scandalului, ziarul Corriere della Sera scria că piloții și sindicaliștii erau preocupați de siguranța zborurilor operate de Carpatair, notând că au fost înregistrate numeroase incidente cu avioanele companiei din România. Ultimul incident avusese loc, potrivit Corriere della Sera, pe 7 ianuarie, când zborul AZ1666, pe ruta Pisa – Roma, operat de Carpatair în numele Alitalia, fusese întârziat din cauza unei defecțiuni.