Anchetatorii au părăsit locul tragediei Germanwings. În urma lor au rămas resturile avionului, păzite până la colectare

Publicat: 05 04. 2015, 13:11

This browser does not support the video element.

Anchetatorii nu sunt așteptați să mai revină la locul catastrofei, a precizat sâmbătă căpitanul Yves Naffrechoux, din cadrul Jandarmeriei franceze. „Toți anchetatorii poliției au părăsit locul prăbușirii. A mai rămas doar o companie privată de securitate care asigură paza în zona prăbușirii, pentru ca nimeni să nu meargă acolo”, a adăugat el.

Compania de securitate va păzi locul tragediei până când toate fragmentele epavei vor fi colectate și transportate într-un loc sigur, pentru a putea fi analizate dacă va fi nevoie, a mai afirmat acesta.

Anchetatorii au găsit joi cea de-a doua cutie neagră a avionului Germanwings, care înregistrează parametrii zborului până în momentul prăbușirii. După analizarea datelor, experții vor putea determina circumstanțele prăbușirii aeronavei. Prima cutie neagră – cea care conține conversațiile echipajului – a fost găsită la scurt timp după prăbușire, iar datele pot fi recuperate și utilizate, în pofida avariilor.

Potrivit procurorului din Marsilia Brice Robin, dintre cele peste 2.000 de probe ADN colectate de la locul prăbușirii, anchetatorii au izolat 150 de profiluri ADN. Robin a adăugat că autoritățile au găsit 470 de obiecte personale în zona tragediei, printre care 40 de telefoane mobile, care erau foarte avariate, existând șanse mici să poată furniza informații utile.

O aeronavă Airbus A320 a companiei Germanwings, care efectua o cursă de la Barcelona (Spania) spre Dusseldorf (Germania), s-a prăbușit în Alpii francezi la 24 martie, provocând moartea celor 150 de persoane aflate la bord.

Anchetatorii suspectează că avionul a fost prăbușit intenționat de copilotul Andreas Lubitz, care l-a încuiat pe comandant în afara cabinei de pilotaj. Datele obținute din cea de-a doua cutie neagră a avionului au arătat că Lubitz, în vârstă de 27 de ani, a setat pilotul automat pe o traiectorie descendentă și în același timp a mărit viteza aeronavei.

Procurorii germani au afirmat că Lubitz a fost tratat pentru tendințe sinucigașe și depresie în urmă cu câțiva ani, înainte de a deveni pilot. În plus, procurorii au găsit la locuința copilotului adeverințe medicale care îl declarau inapt pentru lucru, valabile inclusiv pentru ziua tragediei, dar Lubitz le-a rupt și nu și-a anunțat angajatorii. Joi au apărut informații potrivit cărora copilotul Andreas Lubitz a căutat pe Internet date despre sinucidere și despre ușile cabinelor de pilotaj.