Autoritățile indoneziene au localizat cutiile negre ale avionului prăbușit! Rămășițe umane și bucăți de avion sunt în continuare recuperate din apă – FOTO

Publicat: 10 01. 2021, 13:08
Actualizat: 10 01. 2021, 14:02

Autoritățile indoneziene au localizat duminică cutiile negre ale avionului care s-a prăbușit în mare la scurt timp după ce a decolat din Jakarta. De asemenea, au fost găsite rămășițe umane și părți din avion.

Avionul Boeing 737-500 cu 62 de pasageri și membrii echipajului se îndrepta sâmbătă spre Pontianak, în vestul Kalimantanului, înainte de a dispărea de pe radar la patru minute după decolare, transmite Reuters.

Este primul accident aerian major din Indonezia de la cel în urma căruia 189 de pasageri și membrii echipajului au fost uciși în 2018 când un Boeing 737 Max Lion Air s-a prăbușit în Marea Java la scurt timp după decolarea de pe Aeroportul Internațional Soekarno-Hatta.

Locurile în care se află cutiile negre, identificate de autorități

Chiar înainte de cel mai recent accident, în ultimii zece ani, în Indonezia, mai multe persoane muriseră în accidente aeriene decât în ​​orice altă țară, conform bazei de date a Rețelei de siguranță a aviației.

Șeful Comitetului Național pentru Siguranța Transporturilor din Indonezia, Soerjanto Tjahjono, a declarat că locațiile celor două cutii negre ale zborului SJ 182 au fost identificate.

„Sperăm că le putem recupera în curând”, a declarat Tjahjanto.

Bucăți din avion au fost aduse în portul Jakarta de către echipele de căutări. Autoritățile au declarat că au fost găsite la o adâncime de 23 de metri lângă un grup de insule de pe coasta Jakartei.

O bucată de metal are culorile albastru și roșu, simboluri ale companiei Sriwijaya Air care deținea avionul. Autoritățile indoneziene au declarat că au recuperat și rămășițe umane și articole de îmbrăcăminte.

Poliția a cerut familiilor să furnizeze informații precum dosare dentare și probe de ADN pentru a ajuta la identificarea corpurilor.

Avionul avea 12 membrii ai echipajului și 50 de pasageri la bord, toți indonezieni, inclusiv șapte copii și trei bebeluși.

Președintele Joko Widodo și-a exprimat „condoleanțele profunde” pentru dezastru și a îndemnat publicul să se roage ca oamenii dispăruți să poată fi găsiți.

„Ne simțim neputincioși”

Serviciul de urmărire Flightradar24 a declarat că aeronava a decolat la 14:36. ora locală și a ajuns la 10.900 de metri altitudine în patru minute. Apoi a început o coborâre abruptă și a încetat să transmită date 21 de secunde mai târziu.

Nu au existat indicii imediate cu privire la ceea ce a provocat coborârea bruscă a avionului. Majoritatea accidentelor aeriene sunt cauzate mai mulți factori care pot stabiliți chiar în mai multe luni de zile, spun experții în siguranță.

„Ne simțim neputincioși, nu putem decât să așteptăm și să sperăm că vom obține informații în curând”, a declarat reporterilor Irfansyah Riyanto, care avea cinci rude în avionul prăbușit.

O purtătoare de cuvânt a ministerului transporturilor a declarat că cineva de șa controlul traficului aerian l-a întrebat pe pilot, cu câteva secunde înainte de dispariția de pe radar, de ce avionul se îndrepta spre nord-vest, în loc să se îndrepte spre traiectoria de zbor preconizată.

Avionul Sriwijaya Air era un Boeing 737-500 de aproape 27 de ani vechime, mult mai vechi decât modelul 737 MAX, despre care s-au raportat mai multe probleme. Modelele mai vechi 737 circulă pe scară largă și nu au sistemul de prevenire a blocajelor prevăzut de „MAX safety crisis”.

„Suntem în contact cu clientul companiei noastre aeriene și suntem pregătiți să-i sprijinim în acest moment. Gândurile noastre sunt cu echipajul, pasagerii și familiile lor.a spus Boeing într-un comunicat.

Fondat în 2003, grupul Sriwijaya Air din Jakarta are, în mare parte, curse în arhipelagul Indoneziei. Compania aeriană bugetară a avut un record solid de siguranță, fără victime la bord în cele patru incidente înregistrate în baza de date a Rețelei de siguranță a aviației.

În 2007, Uniunea Europeană a interzis toate companiile aeriene indoneziene ca urmare a unei serii de accidente și rapoarte de supraveghere și întreținere deteriorate de la dereglementarea de la sfârșitul anilor ’90. Restricțiile au fost complet ridicate în 2018.