Carne de cal, descoperită în produse Auchan și lasagna El Corte Ingles

Publicat: 05 03. 2013, 09:30
Actualizat: 01 02. 2019, 19:26

Chiftele din carne și hamburgeri vânduți în Portugalia de grupul fracez de distribuție Auchan și lasagna vândută de grupul spaniol El Corte Ingles conțin urme de carne de cal nedeclarată, a denunțat luni principala asociație a consumatorilor dina această țară, citată de AFP.

Printre cele 30 de eșantioane cumpărate la 20 februarie de asociația Deco, ce le-a analizat ulterior într-un laborator, „trei conțineau ADN de cal”, a anunțat asociația într-un comunicat.

„Am detectat urme (mai mici de 1 la sută) în hamburgeri Auchan și chifetele din carne Polegar”, marca produselor cu preț mic ale grupului francez în Portugalia, a afirmat Deco, adăugând că „în ceea ce privește lasagna El Corte Ingles, prezența ADN-ului era mai mare: între 1 și 5 la sută”.

După ce a primit rezultatele acestor analize, asociația a constatat că produsele nu mai erau în vânzare.

„Cazul evocat se referă la un furnizor portughez care nu aproviziona decât lanțul portughez al Auchan”, a precizat în numele Auchan Portugalia Joao Paulo Velez, responsabilul unei agenții de comunicare.

Scandalul cărnii de cal prezentate drept vită, care afectează mai multe țări europene, a cuprins Portugalia la 19 ianuarie, când grupul agroalimentar Nestle a decis să retragă de la vânzare lasagna destinată restaurantelor.

De atunci, autoritatea sanitară portugheză a anunțat confiscarea a 79 de tone de produse pe bază de carne de vită ce conțineau carne de cal nedeclarată, precum și 18.839 de cutii de produse semipreparate, în special lasagna, hamburgeri, cannelloni și chiftele din carne, destinate comerțului en detail.

Asociația Deco nu poate preciza dacă produsele Auchan și El Corte Ingles au fost confiscate de Autoritatea pentru siguranța alimentară și economică (ASAE) sau de lanțurile de distribuție.

„Cum lanțurile de mare distribuție desfășoară propriile controale, este posibil ca produsele să fi fost retrase de la vânzare din proprie inițiativă”, a declarat pentru AFP Nuno Lima Dias, responsabil de ancheta desfășurată de Deco.

„Problema este că ASAE nu a dat publicității mărcile și instituțiile” vizate de controale, a adăugat el, iar „consumatorii cer mai multă transparență”.