Cel mai vândut ziar din Marea Britanie introduce o taxă pentru conținutul online

Publicat: 27 03. 2013, 13:24
Actualizat: 01 04. 2019, 06:50

Tabloidul The Sun, cel mai vândut ziar din Marea Britanie, și cotidianul de interes general The Daily Telegraph au anunțat că vor introduce taxe pentru accesarea conținutului lor online, informează guardian.co.uk.

The Sun, un ziar editat de compania News International, deținută de magnatul Rupert Murdoch, va introduce o taxă pentru accesul la conținutul său online în cea de-a doua jumătate a lui 2013.

Mike Darcey, directorul executiv al News International, a declarat că actuala strategie a companiei – care le permite milioanelor de cititori accesul gratuit la conținutul publicat pe site-ul The Sun – nu este sustenabilă.

Site-ul The Sun este accesat în prezent de circa 30 de milioane de useri în fiecare lună, o cifră de peste zece ori mai mare decât tirajul zilnic al publicației pe hârtie (2,4 milioane de copii).

Introducerea sistemului de plată pentru accesarea conținutului online al The Sun în cea de-a doua jumătate a acestui an va coincide cu lansarea proiectului pe care tabloidul îl are cu Premier League, care va permite publicarea pe site-ul ziarului a unor înregistrări video cu golurile și cu cele mai importante faze din meciuri.

Pe de altă parte, și publicația britanică The Daily Telegraph, editată de Telegraph Media Group, va taxa conținutul său online, dar încă nu a anunțat momentul în care va fi implementat acest sistem. The Daily Telegraph va deveni astfel primul ziar național de interes general din Marea Britanie care va introduce sistemul de taxare a conținutului postat pe site-ul său.

Cititorii telegraph.co.uk vor avea acces liber la 20 de articole online pe lună. Apoi, cititorii trebuie să plătească o taxă de 1,99 lire sterline pe lună (20 de lire sterline pe an), pentru a avea acces la conținutul online al The Daily Telegraph și la cel care poate fi citit de pe telefoanele inteligente (smartphone).

Va exista și posibilitatea abonării la un pachet digital complet, care va include accesul la conținutul online al The Daily Telegraph și Sunday Telegraph, pe tablete, pentru 9,99 lire sterline pe lună (99 de lire sterline pe an).

În ambele variante, înainte de a cere o taxă, Telegraph Media Group le va permite cititorilor site-urilor sale să le „testeze” gratuit timp de o lună.

Decizia The Telegraph de a introduce sistemul de taxare a conținutului său online vine după lansarea, în noiembrie, a acestui model de plată pentru site-ul său internațional. Potrivit oficialilor companiei, nouă din zece persoane care au avut acces gratuit timp de o lună la site-ul publicației și-au arătat interesul de a se abona.

„Vrem să dezvoltăm o relație apropiată cu cititorii noștri din mediul digital în Marea Britanie”, a spus Tony Gallagher, editorul The Telegraph. El a precizat că, în lunile următoare, vor fi dezvăluite o serie de produse digitale de care abonații loiali ai The Telegraph se vor putea bucura.

Sistemul de taxare a conținutului online, cu posibilitatea accesului gratuit la câteva materiale pe lună, a fost deja introdus de mai multe publicații din Statele Unite ale Americii, printre care și The New York Times, și din Canada.

În Marea Britanie, acest sistem a fost deja implementat de publicația economică Financial Times.

În schimb, tot conținutul de pe site-urile The Times și The Sunday Times poate fi accesat numai în baza unor taxe.