Circulație alternativă a mașinilor la Paris, din cauza poluării

Publicat: 17 03. 2014, 09:03
Actualizat: 05 11. 2019, 22:01

Cu excepția derogărilor, doar mașinile și motocicletele care au plăcuțe de înmatriculare cu numere impare pot circula începând cu ora locală 05.30 (06.30 ora României).

Șoferi ale căror mașini au numere pare vor trebui să găsească o alternativă: să meargă în mașină împreună cu alte persoane, să lucreze de acasă sau să folosească transportul în comun.

Această decizie, inedită din 1997, a fost anunțată sâmbătă, cu opt zile înaintea alegerilor municipale, și a fost aprobată de stânga și ecologiști dar a declanșat critici acerbe în rândul opoziției și asociațiilor de șoferi și motocicliști.

În opinia președintelui UMP (dreapta), Jean-François Copé, această măsură „ține de comunicare”. Măsuri superficiale, consideră candidata UMP la primăria Parisului, Nathalie Kosciusko-Morizet. „Pentru prima dată un Guvern își asumă responsabilitățile”, a declarat în schimb ministrul socialist al Sănătății, Marisol Touraine.

Pentru a compensa imobilizarea forțată a jumătate dintre mașini, transportul public va fi gratuit. Staționarea va fi, de asemenea, gratuită la Paris pentru mașinile cu numere pare.

Pentru a supraveghea circulația alternativă, vor fi mobilizați aproximativ 700 de polițiști, la circa 60 de puncte de control. Șoferii și motocicliștii care vor sfida interdicția vor primi amendă: 22 de euro pe loc sau 35 de euro după trei zile. Dacă refuză să se întoarcă, vehiculul lor va fi imobilizat.

Nu toate vehiculele cu numere pare sunt interzise: vor putea circula vehiculele electrice sau hibride, mașinile care au cel puțin trei persoane la bord, vehiculele școlare și taxiurile.

Particulele în suspensie pot provoca astm, alegii, boli respiratorii sau cardiovasculare, iar cele mai fine dintre ele au fost recunoscutec a fiind cancerigene.