De ce au ajuns bărbații din China să fie modele de lenjerie intimă pentru magazinele online. ORDINUL a venit de la conducerea Partidului Comunist

Publicat: 03 03. 2023, 09:18
De ce au ajuns bărbații din China să fie modele de lenjerie intimă / Sursa FOTO: Twitter

Cumpărăturile online câștigă tot mai mult teren, iar shopping-ul pe livestream din China reprezintă o industrie în plină dezvoltare, care până la sfârșitul acestui an va depăși 700 de miliarde de dolari.

În plus, această industrie a ajuns să însemne aproape 10% din veniturile înregistrate de tot comerțul electronic al Chinei,

Analiza aparține firmei de consultanță McKinsey și a fost publicată de Business Insider.

Femeile, interzis să prezinte lenjerie intimă

În China, din ordinul Partidului Comunist, au fost interzise toate fluxurile live cu femei care prezintă lenjerie intimă. La bază stă o lege care se opune răspândirii de materiale obscene în mediul online. Însă, ca să evite această interdicție, câteva firme din domeniu au decis să apeleze la modele masculine pentru lenjerie de damă.

Primele transmisiuni live cu bărbați purtând lenjerie pentru femei au avut loc în decembrie.

Pe Weibo, cea mai populară platformă de socializare din China, mulți utilizatori s-au amuzat de cum se încearcă ocolirea legii. „Băiatul poartă lenjeria mai bine decât fata”, a comentat cineva la un astfel de clip încărcat în online.

Pe de altă parte, sunt și utilizatori care susțin că această lege „privează femeile de oportunități de angajare”. „Dacă ar fi un model femeie, livestreamul ar fi închis în fiecare minut. Nu e ca și cum nu s-a mai întâmplat asta înainte, dar acest lucru privează un grup de femei de oportunități de angajare”, atrage atenția cineva.

În China, bărbații care fac reclamă la produse destinate femeilor nu reprezintă ceva nou. De exemplu, Austin Li Jiaqi este cel mai popular model de ruj, fiind supranumit chiar „Regele rujului”.

„Nu prea avem de ales. Cum produsele nu pot fi prezentate de colegele noastre femei, vom folosi bărbați pentru a asta”, s-a plâns Xu, proprietarul unui magazin online. Deja tot mai multe companii care vând produse de lenjerie pe livestream s-au inspirat din ideea lui Xu și acum angajează modele bărbați pentru lenjerie intimă de femei.