FACEBOOK scade din nou pe bursă, după ce un sondaj a indicat că reclamele pe site nu sunt eficiente

Publicat: 06 06. 2012, 11:46
Actualizat: 06 06. 2012, 11:46
Facebook și-a continuat declinul marți la bursa de la New York, după ce un sondaj Reuters/Ipsos a arătat că interesul utilizatorilor pentru rețeaua de socializare este în scădere, iar spoturile publicitare și comentariile de pe site influențează numai una din cinci persoane, transmite Bloomberg.

Facebook și-a continuat declinul marți la bursa de la New York, după ce un sondaj Reuters/Ipsos a arătat că interesul utilizatorilor pentru rețeaua de socializare este în scădere, iar spoturile publicitare și comentariile de pe site influențează numai una din cinci persoane, transmite Bloomberg.

Acțiunile companiei au închis în scădere cu 3,8%, la 25,87 dolari, cu aproape o treime mai jos față de prețul de 38 de dolari de la debutul pe piața Nasdaq din 18 mai.

O treime dintre utilizatorii Facebook petrec mai puțin timp pe site față de acum șase luni, iar numai 20% utilizează mai des rețeaua de socializare, potrivit sondajului.

Totodată, doar un respondent din cinci a cumpărat un produs în urma comentariilor sau spoturilor publicitate văzute pe Facebook, relevă studiul.

Rezultatele studiului vor antrena temerile investitorilor privind perspectivele de creștere a veniturilor și profitului Facebook. Sondajul a fost efectuat în perioada 31 mai – 4 iunie, cu 1.032 respondenți din Statele Unite.

Facebook a precizat în luna mai că nu reușește să monetizeze eficient creșetrea numărului de utilizatori prin vânzarea de advertising, deoarece tot mai multe persoane accesează site-ul de pe smartphone-uri, segment dificil de abordat, pe care companai nu are încă o strategie clară.

În încercarea de a atrage advertiseri, Facebook a anunțat marți un sistem de flexibilizare a „mesajelor sponsorizate”, care pot fi introduse pe News Feed-ul unui utilizator perceput ca fiind interesat de o marcă sau o categorie de produse. Astfel de mesaje pot fi afișate și pe mobil.

Acțiunile companiei au scăzut în opt dintre cele 12 ședințe de tranzacționare după listare. Facebook și Morgan Stanley, principalul aranjor al ofertei publice inițiale, sunt criticate dur de investitori pentru modul în care au pregătit operațiunea și pentru prețul prea ridicat impus la listare.

Analiștii Sanford C. Bernstein au stabilit luni un preț țintă de 25 dolari pentru acțiunile rețelei de socializare, anticipând că investitorii vor fi îngrijorați în privința rezultatelor financiare din 2013.