Fotografia cu Johar Țarnaev de pe coperta revistei Rolling Stone a dublat vânzările publicației

Publicat: 02 08. 2013, 13:42
Actualizat: 13 10. 2018, 03:43
Ediția curentă a revistei Rolling Stone, care îl are pe copertă pe Johar Țarnaev, a avut vânzări de peste două ori mai mari decât media de vânzări înregistrată în mod obișnuit de această publicație, informează adweek.com.

Ediția curentă a revistei Rolling Stone, care îl are pe copertă pe Johar Țarnaev, a avut vânzări de peste două ori mai mari decât media de vânzări înregistrată în mod obișnuit de această publicație, informează adweek.com.

Controversa stârnită în SUA de decizia editorilor Rolling Stone de a pune o imagine cu Johar Țarnaev, presupusul autor al atentatului de la Boston, pe coperta ediției din luna august a publicației a avut un efect pozitiv asupra vânzărilor revistei.

Astfel, în ciuda faptului că ediția curentă a revistei Rolling Stone a fost eliminată de pe rafturile unor retaileri, vânzările publicației au crescut cu 102% față de media de vânzări pe ediție a publicației în 2012.

Această cifră are la bază vânzările înregistrate în 1.420 de puncte de vânzare, în perioada 19 – 29 iulie. Conform informațiilor furnizate de acești retaileri, au fost vândute 13.232 de copii ale ediției curente a revistei Rolling Stone, mai mult decât dublu față de media de vânzări pe ediție în anul precedent.

Totuși, imaginea cu Țarnaev de pe coperta Rolling Stone nu a avut un impact major asupra vânzărilor revistei, având în vedere că doar 5% din tirajul publicației este vândut prin intermediul retailerilor.

Însă, aceste cifre demonstrează încă o dată faptul că o controversă poate fi un motor important pentru stimularea vânzărilor.

Totodată, adweek.com precizează că imaginea publicată de Rolling Stone pe coperta ediției sale curente este un autoportret realizat de Johar Țarnaev. Această fotografie a apărut și pe coperta ediției din 5 mai a The New York Times, însă nu a strârnit la fel de multe controverse precum cele provocate de editorii Rolling Stone, mai spune adweek.com.

Decizia revistei Rolling Stone de a pune pe copertă o fotografie a lui Johar Țarnaev a generat un val de proteste pe internet și în rândul cititorilor, printre cei nemulțumiți aflându-se și copiii celebrului cântăreț rock Ozzy Osbourne, Jack și Kelly.

Astfel, Jack Osbourne a lansat o campanie pe site-ul Change.org, însoțită de o petiție, în care cerea ca proprietarii revistei Rolling Stone să creeze un fond caritabil în care să pună banii proveniți din vânzarea acestui număr al publicației, fondurile urmând să fie apoi direcționate pentru ajutorarea victimelor atentatului de la Boston și a familiilor lor.

Fotografia cu Johar Țarnaev de pe coperta revistei Rolling Stone este însoțită de următorul text: „Atacatorul. Cum un elev popular, promițător a fost condus la eșec de familia sa, a alunecat în islamul radical și a devenit un monstru”.

Reprezentanții publicației au susținut că articolul dedicat lui Johar Țarnaev din paginile revistei este o relatare documentată despre suspect. Printre dezvăluiri se află aceea că un apel public lansat de fostul său antrenor de lupte l-ar fi convins în cele din urmă pe Țarnaev să se predea atunci când poliția a înconjurat barca în care se ascundea.

Numărul controversat a fost pus în vânzare pe 3 august, dar mesajul de pe Facebook al revistei în care a fost prezentată coperta a strâns numeroase comentarii negative.

Ulterior, ediția curentă a publicației, care cuprinde materialul despre Johar Țarnaev, a fost postată gratuit și pe site-ul revistei.

Coperta a atras însă și comentarii din partea mișcării „Free Johar”, care a subliniat, pe contul său de pe rețeaua de socializare Twitter, că acesta este nevinovat până nu i se va dovedi vinovăția.

În atentatul comis pe 15 aprilie, în timpul maratonului organizat în centrul orașului american Boston, trei oameni au murit, iar 264 au fost răniți.