GOOGLE va emite CĂRȚI DE CREDIT. „Puteți fi siguri că nu facem asta ca să pierdem bani”

Publicat: 08 10. 2012, 10:24
Actualizat: 13 02. 2019, 02:50

Google intră în afaceri cu credite, odată cu lansarea, luni, a unui program în Marea Britanie pentru finanțarea achizițiilor de publicitate online oferită de grup, potrivit Financial Times.

Măsura marchează deschiderea unui nou front în lupta dintre marile companii active pe internet, aceastea încercând să-și folosească activele ca avantaj competitiv. Amazon a anunțat, săptămâna trecută, că a început să furnizeze împrumuturi retailerilor independenți care vând produse ale companiei.

Decizia Google de a emite cărți de credit, disponibile în Statele Unite în câteva săptămâni și mai târziu în alte țări, semnalează prima încercare a grupului de a folosi rezervele uriașe de lichiditate pentru a-și susține operațiunile cheie de căutare pe internet prin subvenționarea liniilor de credit cu dobânzi reduse.

Google va oferi clienților credit între 200 de dolari și 100.000 de dolari pe lună pentru a plăti folosirea Adwords, serviciu prin care sunt plasate mesaje lângă rezultatele căutărilor online. Încasările din Adwords au constituit cea mai mare parte a veniturilor de 37 de miliarde de dolari din publicitate raportate de Google anul trecut.

„Nu cumpărau Adwords în măsura în care aveau nevoie”, a declarat Brent Callinicos, vicepreședinte și trezorier la Google. Un program pilot derulat anul trecut în SUA a condus la cheltuieli mai mari de publicitate ale clienților.

Google a anunțat că a stabilit dobânzile inițiale considerabil sub cele ale cărților de credit disponibile pe piață pentru afaceri mici și mijlocii. În Statele Unite, dobânda va fi de 8,99%, iar în Marea Britanie de 11,9%.

„Puteți fi siguri că nu facem asta ca să pierdem bani”, a spus Callinicos, adăugând că Google nu „încearcă să opereze această afacetre ca pe un centru de profit”.

Directorii Google nu au exclus să intre și mai mult pe piața serviciilor financiare, cu alte produse pentru afacerile mici și mijlocii, care formează majoritatea clienților de publicitate ai grupului. Google nu are, însă, astfel de planuri în prezent, au spus aceștia.