JPMorgan Chase intenționează să perceapă o TAXĂ fintech-urilor pentru accesul la datele clienților
La sfârșitul lunii iunie, JPMorgan Chase, cea mai mare bancă din SUA după active, a trimis fișe de prețuri start-up-urilor care se bazează de mult timp pe accesul gratuit la datele consumatorilor bancari pentru a alimenta alte servicii financiare.
Printre acestea se numără agregatoare de date, cum ar fi Plaid, care au crescut în ultimul deceniu datorită acestui model gratuit de partajare a datelor.
Taxele propuse de JPMorgan au stârnit indignarea jucătorilor fintech mai mici.
Mulți dintre ei susțin că modelele lor de afaceri nu ar putea rezista taxelor mari și că cei care vor face acest lucru ar fi forțați să transfere costuri semnificative consumatorilor.
„Pur și simplu” o încercare de a ucide concurența
Decizia este văzută de unele companii ca o încercare a directorului general al JPMorgan Chase Jamie Dimon de a zdrobi concurența în curs de dezvoltare, notează Financial Times.
Steve Boms, director executiv al Financial Data and Technology Association, o asociație care reprezintă aproximativ 30 de agregatori și companii fintech, a declarat că decizia JPMorgan este „pur și simplu” o încercare de a ucide concurența care ar „scoate terțe părți din afaceri”.
„În cazul companiilor care au primit notificările, costul accesării datelor Chase este undeva de 60% și, în unele cazuri, peste 100% din veniturile lor anuale pentru un an. Doar de la o singură bancă,” a spus Boms.
Fintech-urile au evidențiat, de asemenea, riscul ca decizia să afecteze negativ industria cripto – un domeniu susținut de Administrația Trump – deoarece companiile cripto se bazează și pe accesul la open banking pentru a muta bani între conturile bancare și portofelele cripto.
Taxele percepute de Chase ar putea intra în vigoare încă de la începutul lunii septembrie, deși banca este în discuții cu diferitele companii care ar putea modifica calendarul și sumele percepute.
„Ne-am rezervat în mod explicit dreptul de a percepe o taxă pentru accesul la date încă din prima zi a acordurilor noastre”, a declarat un purtător de cuvânt al JPMorgan.
Conform regulilor finalizate de Biroul pentru Protecția Financiară a Consumatorilor în timpul Administrației Joe Biden, băncilor li s-ar interzice să taxeze terțe părți pentru accesul la datele consumatorilor.
Dar deciziile Administrației Trump a dus la schimbarea acestei reguli, permițând băncilor să-și stabilească propriile comisioane.
Argumentul JPMorgan este că băncile au cheltuit milioane de dolari pentru a construi API-uri sau interfețe de programare a aplicațiilor care permit fintech-urilor să acceseze în siguranță datele clienților.
Banca spune că din cele două miliarde de cereri lunare de API pe care le primește de la agregatori, aproximativ 90% nu au legătură cu clienți care să folosească un serviciu fintech.
Foto: Profimedia
RECOMANDAREA AUTORULUI: