Ministrul Culturii din Franța critică politica de „dumping” a site-ului Amazon

Publicat: 04 06. 2013, 16:55
Actualizat: 25 06. 2013, 14:22
Aurélie Filippeti, ministrul Culturii din Franța, a criticat site-ul de comerț online Amazon, pe care l-a acuzat că își vine intenționat produsele la prețuri mai mici decât cele practicate de rivalii săi tradiționali, pentru a crea un "cvasi-monopol", informează cnbc.com.

Aurélie Filippeti, ministrul Culturii din Franța, a criticat site-ul de comerț online Amazon, pe care l-a acuzat că își vine intenționat produsele la prețuri mai mici decât cele practicate de rivalii săi tradiționali, pentru a crea un „cvasi-monopol”, informează cnbc.com.

Această declarație reprezintă cel mai recent atac lansat de Guvernul socialist francez la adresa companiilor din domeniul internetului.

„Astăzi, toată lumea s-a săturat de Amazon, care, prin practici de dumping, își reduce prețurile pentru a pătrunde pe piețe și apoi își ridică din nou prețurile după ce ajung în situația de cvasi-monopol”, a declarat Aurélie Filippetti.

Declarând că Amazon este „un distrugător al magazinelor cu cărți”, ministrul francez a adăugat că intenționează să interzică cumularea gratuității taxelor poștale – care constituie o concurență neloială potrivit librarilor – și să scadă cu 5% prețurile cărților.

Critica adusă de Aurélie Filippetti la adresa companiei americane a fost făcută loc la scurt timp după ce Arnaud Montebourg, ministrul francez al Industriei – tot un politician de stânga – s-a opus prin veto la propunerea de achiziționare de către grupul Yahoo a 75% din acțiunile DailyMotion – un site francez de partajare de fișiere video care înregistrează o creștere spectaculoasă, deținut de grupul France Telecom.

În aprilie, ministrul Industriei a spus că Apple este „extrem de brutal”, după ce a exclus o companie franceză din App Store, și a spus că acest grup american a acționat într-o manieră lipsită de etică.

Aurélie Filippetti a făcut aceste declarații la Bordeaux, unde Guvernul socialist francez a anunțat că va implementa un plan de 9 milioane de euro, alcătuit în colaborare cu editurile din Franța, pentru a-i susține pe comercianții de carte independenți.