Noi detalii REVOLTĂTOARE au ieșit la iveală în scandalul Boeing 737 MAX 8. Instruire SUPERFICIALĂ făcută piloților

Publicat: 24 03. 2019, 14:43
Actualizat: 25 03. 2019, 18:45

Durata cursurilor pentru piloții companiilor Southwest Airlines și American Airlines a fost între 56 de minute și trei ore, instructajul subliniind diferențele dintre aeronave, dar făr a menționa noul sistem MCAS. Sistemul se află în centul anchetei accidentului Lion Air din octombrie anul trecut și experții spun că ar putea deveni un factor important în prțbușirea aparatului companiei Ethiopian Airlines care a ucis 157 de persoane la începutul acestei luni.

„Cursul nu a fost condus de un instructor”, a spus Mike Trevino, purtător de cuvânt al sindicatului piloților Southwest Airlines, și a durat aproximativ trei ore până la finalizare. Cei 8.500 de piloți din Southwest Airlines zboară exclusiv pe 737, compania fiind cel mai mare operator din lume de 737 Max 8, cu 34 de aeronave.

„MCAS a fost instalat în avion, dar Boeing nu a dezvăluit acest lucru piloților”, a spus Trevino, adăugând că piloții sunt obișnuiți cu 737. „Nu zboară cu o aeronavă nouă, este totuși un 737.”

Boeing nu a răspuns la mai multe solicitări de comentarii.

În urma accidentelor, unii piloți solicită un antrenament suplimentar pentru avioanele din seria 737 Max, atât teoretic cât și în simulatorul de zbor.

„Este ridicol”, spune căpitanul Dennis Tajer, reprezentant al Allied Pilots Association, care reprezintă 15.000 de piloți American Airlines. „Dacă pe avion ai echipament despre care nu ești informat, trebuie să ai o experiență cât mai completă și reală.”

Cursul pentru piloții American Airlines a fost fără instructor, a durat 56 de minute și s-a desfășurat online, a spus Tajer, care și-a folosit propriul iPad. Cursul a avut patru părți, inclusin o descriere generală a aparatului, motoarelor și instrumentelor. Dar o explicatie sau chiar o informare legată de sistemul MCAS a lipsit, a spus Tajer.

Boeing dezvoltă cursuri pentru fiecare companie aeriană, motiv pentru care instruirea Southwest a fost diferită de cea de la American Airlines. Dar Trevino și Tajer spun că ambele nu au menționat sau explicat sistemul MCAS.

La 27 noiembrie, la o lună după accidentul Lion Air, sindicatul american al piloților americani s-a întâlnit cu reprezentanții Boeing pentru a discuta cu privire la problemele ridicate de aparatul de zbor.

FAA a certificat seria 737 Max ca neavând nevoie de antrenament pe simulator.

Ca răspuns la accidentul din octombrie, Boeing a dezvoltat un patch software și un program pilot de instruire.

Foto: Hepta