Norvegia ar putea întârzia introducerea noii taxe auto din cauza scandalului Volkswagen

Publicat: 29 09. 2015, 22:32

În mai, Guvernul de la Oslo a introdus un nou sistem de taxare care răsplătește mașinile cu emisii scăzute, cum ar fi vehiculele electrice și hibride.

Dar depistarea vehiculelor cu motoare diesel, echipate cu softul ce permitea manipularea testelor de emisie, ar putea întârzia introducerea noii taxe auto în Norvegia, susține Terje Breivik.

‘Avem un sistem de taxare a mașinilor care se sprijină pe acuratețea dintre tipul autorizației și emisiile actuale. Scandalul VW a arătat că este posibil să manipulezi acest tip de autorizație’, a declarat oficialul norvegian, potrivit Agerpres.

Marți, compania germană a anunțat că intenționează să repare până la 11 milioane de vehicule echipate cu motoare diesel la care a fost montat softul ce permitea manipularea testelor de emisie, costurile fiind estimate de analiști la peste 6,5 miliarde de dolari. Vor fi cinci milioane de mașini ale brandului VW, 2,1 milioane mașini Audi, 1,2 milioane de mașini Skoda și 1,8 milioane de vehicule comerciale ușoare.

Un purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor din Germania a confirmat, marți, că investigatorii germani discută cu Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA) în privința manipulării testelor de emisie la Volkswagen.

De asemenea, Matthias Mueller, noul director general al Volkswagen, a anunțat, marți, că în viitor marca VW va deveni ‘la fel de independentă’ ca și Audi și Porsche, diviziile de lux care sunt cei mai mari contributori la rezultatele grupului, potrivit textului discursului din care Reuters a obținut o copie.

‘Pentru mine, noua structură a grupului este primul pas și, totodată, baza pentru modernizarea Volkswagen’, a spus Mueller.

Grupul auto german Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, una dintre cele 12 mărci care aparțin Volkswagen.