O pană informatică în rețeaua de telefonie Orange a afectat 26 de milioane de clienți

Publicat: 07 07. 2012, 16:33
Actualizat: 08 07. 2012, 05:31

O pană informatică în rețeaua franceză de telefonie mobilă Orange a afectat vineri aproximativ 26 de milioane de clienți timp de aproximativ opt ore, a anunțat operatorul, relatează AFP.

Serviciile de voce și SMS ale rețelei, puternic perturbată începând de vineri, de la ora locală 16.00 (17.00, ora României), au fost restabilite sâmbătă, la ora locală 0.30 (1.30, ora României), în timp ce serviciile de transfer de date urmau să fie restabilite „rapid”, a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al operatorului.

Precizând că „serviciile de voce și SMS funcționează în mod normal de la ora 0.30 (1.30, ora României)”, purtătorul de cuvânt a precizat că operatorul observă o „revenire progresivă la normal a serviciilor de schimb de date, care urmează să fie restabilite rapid”.

Cauza acestui „incident excepțional, (unul) dintre cele mai grave” cu care s-a confruntat Orange, este „o pană informatică la un echipament esențial”, a explicat purtătorul de cuvânt. Nu este „deloc vorba de un act răuvoitor”, a dat el asigurări.

Incidentul, care a afectat rețeaua în ansamblul său, în toată Franța, a mobilizat „200 de ingineri și tehnicieni”, a adăugat purtătorul de cuvânt.

Rețeaua de telefonie mobilă Orange numără 26 de milioane de clienți direcți în Franța, cărora li se adaugă cei ai altor operatori, care vând servicii sub marca lor, dar ale căror comunicații tranzitează rețeaua Orange.