Parisul închide ultimul punct de informare TURISTICĂ din oraș. TikTok se află în spatele deciziei
Capitala Franței închide ultimul centru destinat informării turistice și își mută activitatea pe TikTok. Mișcarea a fost aspru contestată de experții din turism.
Ultimul punct de informare turistică din marea metropolă franceză, aflat pe Quai Jacques-Chirac, lângă Turnul Eiffel, nu va mai primi vizitatori. Oficialii centrului au decis să ofere consultanță pe probleme legate vizitarea orașului prin intermediul platformei TikTok.
Mutarea activității în online a atras numeroase critici, notează The Telegraph, în special din cauza faptului că este o metodă impersonală de adresare și nu răspunde tuturor nevoilor adresate de turiști.
„Elementul uman este esențial pentru călătorii. Tehnologia digitală nu va putea înlocui niciodată interacțiunea cu un specialist care poate să vă răspundă la întrebări”, a declarat Stéphane Villain, președintele Federației Naționale a Organizațiilor Instituționale de Turism
Liderii din industria turismului au subliniat că strategia centrată pe digital îi va exclude pe cei în vârstă și pe cei care nu sunt în pas cu tehnologia.
Însă, directorul punctului turistic și-a apărat decizia, motivând că sunt în pas cu tendințele actuale.
„Digitalizarea a venit ca un pas natural, datorită schimbării realităților din turism și a scăderii traficului de vizitatori. Generațiile tinere vor informații imediat și am apelat la platforma care este cea mai utilizată de aceștia”, a transmis Corinne Menegaux, directoarea punctului de informare.
Pe lângă TikTok, centrul va dispune de un cont pe WhatsApp, pentru a oferi consiliere personalizată. Totodată, atribuțiile consilierilor din cadrul ultimului info-punct parizian vor fi transferate către operatorii tonetelor de ziare.
Potrivit statisticilor, aproape 150.000 de vizitatori au trecut pragul centrului, comparativ cu acum un deceniu, când se înregistra un flux turistic de aproximativ 574.000 de persoane.