Șeful VW pleacă în China cu Merkel ca să liniștească spiritele pe cea mai importantă piață a nemților

Publicat: 25 10. 2015, 19:55
Actualizat: 06 02. 2016, 17:00

Mueller se va întâlni în timpul vizitei cu reprezentanții celor două companii mixte ale VW în China, timp în care vor discuta probleme strategice, au spus sursele.

China este cea mai mare piață a Volkswagen, iar cele două companii mixte sunt o sursă majoră de profit pentru producătorul auto.

Volkswagen încearcă să determine cum să recheme până la 11 milioane de automobile diesel, după ce a admis că a instalat pe acestea un soft care reduce nivelul emisiilor poluante în timpul testelor.

Reparațiile, amenzile și acordurile de închidere a litigiilor legate de scandal ar putea costa peste 30 de miliarde de euro, potrivit estimărilor realizate de Center of Automotive Management din Bergisch Gladbach, Germany.

Un purtător de cuvânt al VW a confirmat că Mueller va călători în China cu cancelarul Merkel, dar a refuzat să dea alte informații.

Ministerul pentru Protecția Mediului din China s-a alăturat Statelor Unite, Europei și Japoniei, anunțând în această lună că deschide o investigație, după izbucnirea scandalului emisiilor.

Numărul automobilelor diesel comercializate de VW în China este redus, majoritatea vehiculelor fiind prevăzute cu motoare pe benzină.

VW intenționează să recheme circa 8,5 milioane de automobile în Europa și 480.000 în Statele Unite. În China sunt afectate numai 1.950 de vehicule diesel importate.

Vehiculele produse de cele două companii mixte ale VW în China, SAIC Motor și China FAW Group, nu sunt afectate de scandal.

Grupul german a negociat majorarea participației deținute la China FAW Group, iar președintele Hans Dieter Poetsch a spus că decizia ar putea fi luată până la sfârșitul acestui an.

Merkel a cerut miercuri ca VW să ofere informații complete și transparente legate de cazul emisiilor, pentru recâștigarea credibilității.

Compania a suspendat între timp un alt inginer de top, Hanno Jelden, după ce investigația internă a arătat că a programat softul folosit la manipularea testelor de poluare, în 2007, a relatat publicația Bild am Sonntag.

Jelden este al șaptelea oficial al VW suspendat.

Investigația a mai arătat că fostul directorul general Martin Winterkorn a aflat despre softul ilegal abia în luna septembrie a acestui an, potrivit publicației.