YouTube retrage RECLAMELE de la canalele cu conținut ANTI-VACCIN: Promovează viziuni DĂUNĂTOARE sau PERICULOASE

Publicat: 25 02. 2019, 18:30
Actualizat: 26 03. 2019, 10:58

Youtube a luat această decizie după ce firmele care au descoperit că reclamele lor au fost difuzate alături de videoclipurile controversate au protestat.

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) consideră că teoriile anti-vaccin sunt „în primele 10 cele mai mari amenințări la adresa sănătății globale” în 2019.

Youtube spune că multe dintre canalele anti-vaccin promovează viziuni „dăunătoare sau periculoase”. Odată cu decizia de a retrage reclamele, compania a declarat că încearcă să facă mai ușor de accesat conținutul legat de beneficiile vaccinării și că va elimina videoclipurile anti-vaccin din listele de recomandări.

 
Totodată, vor apărea și „panouri informative” pe paginile care enumeră sursele bibliografice, astfel încât utilizatorii să poată verifica corectitudinea informațiilor primite.

Youtube a luat decizia și în urma comentariilor profesorului Dame Sally Davies, consilierul Ministerului Sănătății din Marea Britanie, care a criticat rețelele de socializare pentru că alimentează frica de vaccinuri.

„Miturile rudimentare despre pericolul vaccinurilor care se propagă pe rețelele de socializare sunt unul dintre motivele pentru care părinții nu își vaccinează copiii împotriva rujeolei, rubeolei și oreionului”, a declarat Dame Sally.

În același timp, se pare că la baza deciziei Youtube stau cererile mai multor companii care nu vor să se afișeze alături de un conținut care promovează o perspectivă anti-vaccin. Mai multe companii și-au retras reclamele până când YouTube va rezolva situația. Printre respectivele companii se află Hasbro, Nestle, AT&T, Kellogg, Epic Games și altele.

Experții în social media au avertizat, pe 18 februarie, că „ferma de troli” ruși coordonată de la Kremlin a avut un rol decisiv în creșterea cu 30% a îmbolnăvirilor de pojar din ultima vreme și în reapariția cazurilor în țări care aproape că eradicaseră boală.

Potrivit unui studiu care a urmărit timp de trei ani mesajele pro și anti-vaccinare de pe rețelele de socializare, agenții de influență ruși au intensificat artificial dezbaterile pe această temă, reușind să sporească semnificativ neîncrederea populației în vaccinuri.

Foto: Hepta