Zara, investiții incredibile în lupta vânzărilor cu Amazon. Magazinul în care găsești, deja, oglinda cu hologramă

Publicat: 13 06. 2018, 17:13
Actualizat: 29 10. 2018, 19:37

Inditex a introdus în ultimele luni un val de tehnologii noi, la anumite magazine Zara din întreaga lume, tehnologiile incluzând roboți sau afișarea hologramelor de îmbrăcăminte cu ajutorul oglinzilor, cu scopul de a crește vânzările și a ține pasul cu concurența.

Zara a lansat un magazin-pilot în Londra, unde cumpărătorii pot să folosească o oglindă cu hologramă, ce le permit să-și facă o idee despre cum ar putea arăta produsul probat, ca parte a unei ținute complete.

De asemenea, magazinul pune la dispoziția clienților brațele robortice care înmânează articolele de îmbrăcăminte în mâinile cumpărătorilor la punctele de colectare online, iar asistenții iPad ajută clienții din magazinele online să comande produse potrivite dimensiunii lor, astfel încât să le poată prelua mai târziu, relatează Bloomberg.

Reprezentanții Inditex spun că magazinul-pilot din Marea Britanie arată modul în care retailerii combină din ce în ce mai mult mediul online cu magazinele fizice, în încercarea de a ține pasul cu Amazon, acesta din urmă, în schimb, își mișcă acțiunile în sens invers, construindu-și prezența fizică în vânzările cu amănuntul.

Cumpărăturile online au reprezentat un mediu propice de dezvoltare a afacerii pentru Inditex, vânzările de comerț electronic crescând cu 41% anul trecut, în timp ce creșterea generală a încetinit. Compania a depășit până acum alți retaileri de îmbrăcăminte, cum ar fi H&M și Marks & Spencer, care au investit mai puțin în operațiunile online, dar care se luptă acum să recupereze.