Această fetiță de 9 ani reușește să ridice o sală întreagă în picioare cu un discurs pe care trebuie să-l vadă orice tânăr

Publicat: 08 04. 2015, 17:33

This browser does not support the video element.

O fetiță în vârstă de 9 ani din SUA a câștigat admirația profesorilor, colegilor, dar și a internauților, după ce a susținut un discurs în fața consiliului școlii unde este elevă.

Nemulțumită de introducerea obligatorie a testelor standard FSA (Florida Standards Assessment), Sydney Smoot a insistat să-și prezinte în mod public argumentele pentru care respectivul examen ar trebui eliminat.

Copilul a explicat că, printre altele, testul FSA nu este conceput în așa fel încât să măsoare cunoștințele cu acuratețe și, drept urmare, le provoacă elevilor o stare de stres inutilă, relatează Washington Post.

„Mă consider o domnișoară bine educată. Totuși, când vine vorba de testul FSA, cei cinci ani de școală pe care i-am parcurs până acum nu mai contează”, a spus fetița la începutul discursului. „Acest test mă consideră un simplu număr. Un test mă definește fie ca un eșec (…). Un test susținut la sfârșitul anului, la care nici eu și nici învățătoarea mea nu putem afla rezultatul până când anul școlar nu se încheie. Nu cred că acest test FSA este corect conceput, în așa fel încât să spună cât de inteligentă sunt. Nu ia în considerare toate cunoștințele și abilitățile mele, ci doar o mică parte”, a continuat ea.

Mai departe, Sydney și-a prezentat „îngrijorările” legate de susținerea testului.

„În primul rând, nu mă simt confortabil cu formularul FSA pe care trebuie să-l semnezi pentru a da asigurări că nu vei discuta testul cu părinții tăi. Nu mă simt confortabil semnând așa ceva. Am dreptul de a vorbi cu părinții mei despre ori are legătură cu școala și educația mea. În al doilea rând, de ce sunt obligată să susțin un examen care nici măcar nu a fost testat pe elevii din Florida? (…) De ce să avem un întreg an de stres în care să ne pregătim pentru un test de la finele anului, când ar trebui să dăm teste pe tot parcursul anului pentru a ne măsura cu adevărat abilitățile? Părerea mea este că ar trebui să dăm un test la începutul anului, unul la jumătatea lui și unul la final pentru a ne măsura corect cunoștințele.

În al treilea rând, stresul și presiunea pe care acest test le pune asupra mea și sunt sigură că și asupra celorlalți elevi sunt sigură nu sunt bune pentru sănătate. De ce trebuie să ne stresăm atât de mult pentru un test, când ar trebui să învățăm și să ne simțim bine la școală. Cu tot acest test, lucrurile distractive de la școală vor trebui eliminate pentru a avea timp să ne pregătim pentru test”, a conchis ea.

Discursul fetiței a fost aplaudat la final de către cei prezenți în sală, în vreme ce clipul care a surprins momentul a adunat pe YouTube peste un milion de vizualizări.