Afacerea Prințului Charles din Sibiu: Am produs 12.000 de litri de suc ecologic

Publicat: 19 03. 2013, 20:25
Actualizat: 26 03. 2019, 02:57

Aproximativ 32.000 de litri de suc de mere au fost produși, în 2012, de fundația Prințului Charles la Mălâncrav, în județul Sibiu, din care 12.000 de litri au avut certificare ecologică, producția ajungând în magazine din țară și la ambasade din București, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Directorul Fundației „Mihai Eminescu Trust”, Caroline Fernolend, a fost întrebat, marți, într-o conferință de presă la Sibiu, despre producția de suc de mere din 2012 a fabricii pe care fundația o deține în localitatea sibiană Mălâncrav.

„Am produs 32.000 de litri de suc, din care 20.000 de litri doar suc natural, 12.000 de litri suc ecologic. Livada noastră, tot o dată la doi ani, nu are producție mare și am cumpărat și mere de la Alma Vii, unde livada este în curs de certificare și nu am putut să-l producem ca suc ecologic. Livada noastră este certificată ecologic din 2003 și se reface certificatul anual. Sucul se vinde în magazine tradiționale pentru produse ecologice și la București, la diferite ambasade”, a răspuns Caroline Fernolend.

Ea a precizat că fundația a cumpărat merii de pe o suprafață de 108 hectare de teren care aparține ADS, teren pentru care plătește o arendă foarte mare.

Caroline Fernolend a menționat că fundația are proiecte în derulare și în alte localități din județul Sibiu: Biertan, Richiș, Moșna, Alma Vii.

„În 12 ani, Fundația «Mihai Eminescu Trust» a implementat 1.100 de proiecte, mai micuțe și mai mari. Noi am implementat proiectele mai mult în sate și venim cu experiența din mediul rural, unde am format peste trei sute de meșteri în meserii tradiționale, unde dezvoltăm turismul cultural autentic, tocmai pentru a motiva comunitățile rurale să păstreze patrimoniul”, a declarat Caroline Fernolend.

Ea a afirmat că nu cunoaște numărul exact de turiști care au vizitat satul Mălâncrav în anul 2012, dar că satul său natal, Viscri, din județul Brașov, a fost vizitat de 12.000 de turiști, din 23 de țări.

„Trei mii de turiști au fost români. Majoritatea românilor nu s-au cazat în sat, au fost doar vizitatori de zi, dar s-au plimbat cu căruța la meșteri, la cărbunari, la cărămidari, la fierari și au văzut autenticitatea satului. Avem 15 familii care au case de oaspeți și vă spun că, pentru un sat cu patru sute de locuitori, 12.000 de turiști ce impact are…”, a declarat directorul Fundației „Mihai Eminescu Trust”.

Potrivit acesteia, având în vedere că Transilvania are „valori pe care alte țări le-au pierdut”, Prințul Charles face lobby pentru ca turiștii să vină să le cunoască.

„Prințul Charles este patronul spiritual al fundației noastre și face lobby pentru Transilvania. Cred că pentru toată lumea a pus Transilvania pe harta lumii. Prin vizitele dânsului dorește să promoveze autenticitatea patrimoniului cultural pe care-l deținem încă, să deschidă ochii tuturor, să nu pierdem aceste valori pe care alte țări le-au pierdut. De aceea vin atâția străini la noi, de aceea alteța sa regală dorește să facă lobby pentru noi”, a declarat Caroline Fernolend.

Caroline Fernolend a participat, marți, la Sibiu, la semnarea unui protocol de colaborare între mai multe asociații și instituții din domeniul cultural, având ca scop salvarea și păstrarea patrimoniului cultural și istoric din Transilvania.